Kopierar mig själv angående DON´T
Innan du sänker ned karet så fundera på hur lätt det är att gå ned och upp i bassängen i badhuset. Jämför sedan med att ha en kant att hålla sig i när man går upp och ned i en bassäng. Kanten är cirka 30-40cm över golvnivå.
Vad jag menar är att det kan vara snyggt estetiskt att ha i ett kar i samma nivå som altan men mycket opraktiskt Sänk gärna ned spat men kanske bara till cirka hälften.
I pooler finns trappa eller stege att ta sig i eller ur. I spa har du inget av det förutom sargen. I en pool gör det inget att hoppa ned i eller dyka ned i men det går ej i ett spa.
Hade själv tänkt sänka ned mitt spa men blev avrådd på grund av svårigheten med att gå i och ur. Har inte ångrat mig att jag ej sänkte ned det.
Titta på spareklambilder så ser du att det är en trappa bredvid. Ingen trappa går ända upp till sargen utan enbart till cirka hälften.
Sänk ned till den höjden som trappan slutar på så blir det nog bäst.
Jag kan lova dig att ingen kan gå ned graciöst i ett spa som är i nivå med golvet. det blir lite som en krumbuktande kålmask som vill ta sig ned från en höjd utan att ramla med huvudet före.