Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej och tack igen för bra info!Rostfritt stål utvidgar sig 1,78mm/m/100grC, detta ger en utvidgning på ca 9 mm på långsidan av poolen mellan -25 & +25 gr. Svårt att få tätt, helt rätt... jag får tänka om. Kanske går över till att gjuta rännor...Vad det gäller att måla poolen har jag hört olika bud, en del avråder, andra förespråkar.Kanske ska måla extra tjockt i skarvar?! 2 komponent färg? Det måste ju finnas en "flexibel" färg som klarar av en liten rörelse?Färgsnubben på färgaffären säger att DRYLOK är helt vattentät om man målar den i två tjocka lager på en saltsyratvättad betong/murad vägg.Det finns ju pooler som är målade och håller tätt. men då menar du att det inte är färgen som håller tätt, det är betongen?!Om jag överger färg och går på platssvetsad liner, vad kan den tänkas kosta? 50.000?ang. botteninlopp: Ja, jag hade tänkt att ha inlopp i botten för att få en snygg "bula" på vattenytan. Detta kommer även effektivt föra ytsmutsen till kanten. Det är tanken...