PH73: Både Pool40 och Aqua-mexen är jag väldigt nöjd med! Jag skulle nog rekommendera att köra cirkulationspumpen genom Pool40 för att få ett bättre samarbete de imellan. Då ser bl.a. Pool40 till att det inte råkar bli så att den gör värme fast pumpen inte går.
Jag styr även pumpen med tidur, 3-vägs brytare och en timer. Tidur går den på i normaldrift. 3-vägs brytaren har jag till för att kunna ändra lägen mellan auto(tidur) - off - on. Bra att ha när man ska göra service på pump/sandfilter t.ex. backspola. Det går att styra detta med tiduret istället om man vill, jag hade dock en brytare liggande och tyckte den lika gärna kunde få vara med

Timer har jag ute på altanen för att kunna tvångsköra pumpen i 1 timme om det blir hög badbelastning och schemat på tiduret säger off för tillfället.
Har även en brytare bredvid skimmern för att kunna blockera pumpen/värmen (potentialfri slutning till Pool40) för att tillfälligt kunna stänga av pumpen när man ska koppla på dammsugaren. Blir lätt luft i systemet om pumpen är på när man ska dit med den annars.