Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jaha, då har våren kommit till Blekinge och det börjar spritta i poolbyggartarmen igen. Teknikhuset och tillika förrådet har fått sig lite till livs under de senaste veckorna. Nu har tiden kommit för att planera och sätta igång med trallbygget. Offertförfrågan på reglar och trallvirke är inlämnad och jag hoppas på svar inom några dagar. Nu till en fråga som jag har lurat på under vintern och det är hur jag skall få till kantstenen snyggt på poolkanten. Snäpp-in listen för linern sticker ju upp ca 10 mm och skall jag då lägga på kantstenen så kommer ju den att vila på linerlisten och inte dikt an mot poolkanten. Se bifogad bild så förstår ni hur jag menar. Altenativet är ju att fräsa ett spår under kantstenen men det är ju ett eländes jobb. Man vill ju gärna att kantstenen skall ligga med lite häng över poolkanten.
Poolen är redan gjuten och tanken är att linerlisten skall fästas i betongen med pikplugg.