Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har en pool som är 8*4 meter och vi använder saltklorinator. Det har regnat en del idag som antagligen har bidragit till att ph nu gått ner lite. Just nu har vi ph 8,2, klor 1 och alka 120. Vattnet ser bra ut och övriga värden är ju ok så jag kanske ska avvakta lite till.
Jag kör också med saltklorinator och jag får alltid tillsätta PH- (saltsyra) för att hålla ner PH värdet. Slår du i 1-2 dl så får du ner PH värdet plus Alka.
Jag har också 8*4 pool och saltklorinator. Kämpar med hög Alka och högt pH i början av säsongen. Vid 7.8-8,0 pH sänker jag den med 1 liter 30% saltsyra. För ner pH till 7.0 som sakta går upp igen. När Alka blivit stabilt går det långsammare. Numera möter jag sällan Alka utan bara pH, Redox och saltnivå i realtid. Saltnivån är också viktig.[/quotHur hårt kör du din saltklorinator. Jag kör min på 40% 8 timmar om dagen hela året. Nu har jag bara en 6*3 pool.Jag får slå i ca 1dl 30% saltsyra i varannan vecka.