Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du kollat att stora fläkten snurrar? Leta efter säkring om nej. Har du tittat igenom alla inställningar och driftparametrar? Är alla värden rimliga? Kan du se temperatur på förångarbatteri och hetgastemperatur. Det är givarvärdena C och D i G&J manual. Det förra värdet är lågt och det andra är högt när värmepumpen jobbar. Glappkontakt är ett av de vanligaste felen på all elektronik. Reläer också ganska felfrekventa. Givare är en annan komponent som kan strula. Om du kan se kretskortet så kan du titta om du ser någon elektrolytkondensator som buktar upp i toppen. Lite tidigt efter två år men med billiga komponenter och varmt kan det hända. Det här är bara idéer. Min pump har inte gått sönder än så jag har begränsad erfarenhet.
Vad kul att det var så enkelt. Jag gissar att det sitter ett litet batteri i värmepumpen som gör att den kommer ihåg inställningarna trots att kraften in bryts. Jag stängde av vår pump när vi reste bort några dagar och när jag startade den igen kom den ihåg alla inställningarna inklusive klockan. Ditt batteri är nog dåligt.