Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Vit glasfiberpool 6,20 x 3,10 x 1,40  (lĂ€st 8231 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Gille

Vit glasfiberpool 6,20 x 3,10 x 1,40
« skrivet: juni 26, 2013, 22:32:11:11 »
Hej,

TÀnkte dra mitt strÄ till stacken och skapa en byggtrÄd för poolbygget.

Det blir en vit glasfiberpool med mÄtten 6,20x3,10 dÄ min tomt inte Àr sÄ stor. Med begrÀnsad budget tog jag en chansning och bestÀllde en komplett pool med trappa pÄ gaveln samt alla tillbehör med undantag för pooltÀcke/tak och poolvÀrmare. Utnyttjade vÄrerbjudandet pÄ poolbutik.com vilka enligt samma erbjudande ska anvÀnda sig av vinylester i konstruktionen. Hela kalaset kostade 53 000 kronor vilket jag upplever som vÀldigt bra pris.

PoolvÀrmare tÀnkte jag vÀlja Brilix XHP 100 och tÀckning Àr fortfarande under övervÀgande. Runt poolen tÀnkte jag lÀgga komposittrall frÄn Nordiska fönster.

TrÀdgÄrden sÄg ut sÄhÀr innan jag började:

Utloggad Gille

SV: Vit glasfiberpool 6,20 x 3,10 x 1,40
« Svar #1 skrivet: juni 26, 2013, 22:35:21:21 »
TÀnkte Àven jÀmna till tomten lite dÄ den hade en "vallgrav" tvÀrs över. Vallen till höger om bilden planades dÀrför ut för att jÀmna av:

Utloggad Gille

« Svar #2 skrivet: juni 26, 2013, 22:42:24:24 »
SÄ vi började grÀva lite...

Utloggad Gille

« Svar #3 skrivet: juni 26, 2013, 22:45:14:14 »
Fixade till poolhÄlet och fyllde med 10cm magerbetong, dÀrefter blev det 10cm S100 cellplast.

Utloggad TommyC

« Svar #4 skrivet: juni 26, 2013, 22:47:59:59 »
Grattis till beslutet! Ja, det verkar vara ett bra pris. Vet du om den hĂ„ller för att tömmas under vintern eller mĂ„ste den övervintra med vatten i? Vi har ju en hembyggd glasfiberpool som inte har lika bra finish som en som Ă€r byggd mot en form, det syns dock knappt nĂ€r poolen Ă€r fylld och speciellt inte nĂ€r cirkulationen jobbar. Vi tömmer alltid under vintern och det inbillar jag mig gör att plasten hĂ„ller bĂ€ttre. Vi har aldrig haft nĂ„gon böldpest trots att poolen Ă€r byggd av vanlig polyesterplast av bra kvalite. Vinylester Ă€r bĂ€ttre och ca dubbelt sĂ„ dyr som polyester. Det Ă€r skönt att slippa vecken som verkar vara linerpoolernas eviga förbannelse  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Gille

« Svar #5 skrivet: juni 26, 2013, 22:51:45:45 »
Sedan var det dags att lyfta i poolen. Utöver sjĂ€lva lyftet som skedde över huset, var det nervigaste nog att lĂ€gga lodstocken pĂ„ kort- och lĂ„ngsidan. Skönt att se bubblan lĂ€gga sig rĂ€tt  <sol>

DÄ det varit rent skitvÀder sedan poolen anlÀnt Àr det nu bildstopp tills vÀdret tar sig (pÄ Fredag om allt gÄr som det ska).

Det blir foton pĂ„ alla levererade detaljer för den intresserade. Om andan faller pĂ„ kan det blir foton pĂ„ dem redan imorgon för det mesta stĂ„r i vardagsrummet nu  <antman>

Utloggad Gille

« Svar #6 skrivet: juni 26, 2013, 23:03:27:27 »
Tack TommyC, det kÀnns bra hitintills. Vi fÄr se hur det utvecklar sig :) Enligt mannen som kom frÄn Glimminge Äkeri med poolen pÄ flaket sÄ har Anita lagt in ytterligare förstÀrkningar i poolstommen (vilket gjort poolerna tyngre att lyfta). Han hade kört ut pooler Ät poolbutiken.com sedan 2007.

DÄ det enligt instruktionen ska Äterfyllas med magerbetong runt om sÄ borde det inte vara nÄgot problem att tömma poolen pÄ vintern. Poolen kÀnns vÀldigt stabil vad jag kan kÀnna rent lekmannamÀssigt, jag har sprungit i trappan trots att den svÀvar helt i luften och den flexar inte överhuvudtaget (vilket var en oro frÄn min sida, kan tÀnka mig att det Àr lÀtt att fÄr problem med gelcoaten om trappan flexar).

För egen del har jag inga ambitioner att tömma poolen helt pĂ„ vintern, vi fĂ„r se hur det pĂ„verkar livslĂ€ngden  O0

Har dessutom för avsikt att hÄlla den runt 30 grader för jag gillar inte kallbad utan bastu, dÀr har ju linerpoolerna lite problem för vad jag förstÄtt sÄ lÀmnar mjukgöraren i linern snabbare nÀr man har temperaturer över 28 grader. Ytterligare en fördel vÀl eventuellt att husdjur som fÄr för sig att skutta i inte skadar gelcoaten lika lÀtt som linern.

Böldpest Ă€r min störst rĂ€dsla sĂ„ jag hĂ„ller tummarna att det inte Ă€r nĂ„got som denna pool Ă€r mottaglig för. Det lĂ€r vĂ€l ta nĂ„got Ă„r innan det gĂ„r att slĂ€ppa de tankarna iof, vore ju sjutton om det intrĂ€ffar direkt  :o

Utloggad mikaelhede

« Svar #7 skrivet: juli 13, 2013, 21:44:33:33 »
Mer bilder

Utloggad Gille

« Svar #8 skrivet: augusti 08, 2013, 01:01:19:19 »
Mer bilder

Kom av mig med bilderna, hÄller pÄ och stÄnkar med allt runt omkring nu. FÄr som om jag hinner ta lite bilder under helgen.

/Gille

Utloggad kickig

« Svar #9 skrivet: maj 21, 2014, 12:10:26:26 »
Hej, hur har det gĂ„tt med poolbygget? Är det klart? Vi ska precis skriva pĂ„ om en glasfiberpool 3,4 x 6,5 frĂ„n Ahto.
Hur du öppnat poolen i Är? Hur har det funkar med den vita fÀrgen? Funderar pÄ om vi ska ha vit eller ljusblÄ, har svÄrt att bestÀmma mig. Vore kul med lite fler foton.

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme