<help>Ja nu har poolen varit igång i ca 2 veckor och jag kämpar med mitt vatten som äter kemikalier för ca 150kr om dagen

.
Problemet är att Ph stiger med 0,4 på ett dygn. Jag sänker Ph med granulat, då sjunker alkalinitet, häller i alka pluss, då stiger ph o s v. När jag äntligen fick bra balans med alkalinitet på 92 och ph på 7,2 så gick det bara någon dag så var ph uppe på 7,9. Körde i ph-minus och alka plus. Två dagar senare (idag) var Ph uppe på 7,8. Sänkte ph och mätte alla värden några timmar senare. Ph 7,0 Alaka 25. Blir så trött

.
Jag läser och läser och läser här på forumet, på tillverkares sidor och på troublefreepool/poolcalculator. Så anledningen till att mitt Ph stiger hela tiden tror jag beror på att cyanur syran ligger på 1 eftersom jag aldrig kört med klor som innehåller det. Jag har ju Saltklorinator. I morgon ska jag köpa klorbalans på folkpool för det ska vara cyanur syra så då hoppas jag att det problemet löser sig.
Den här onda cirkeln med Ph-minus granulat och Alka-plus är ju tröttsam och kostsam.
Som jag skrev innan har jag läst mycket och så som jag har förstått det hela så är svaret på min fråga nej, men jag har inte sett det skrivet i klartext i detta sammanhang.
Och som ni förstår på rubriken så är min fråga: Sänker saltsyra alkaliniteten???