CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Palm  (läst 5746 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad lukather

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Åstorp
  • Antal inlägg: 6
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • (Liver)Pool
    • Visa profil
Palm
« skrivet: maj 24, 2013, 15:19:53:53 »
Någon som har en palm att sälja? Helst en riktig som har växt upp lite men även plast går bra.

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Palm
« Svar #1 skrivet: maj 24, 2013, 19:00:17:17 »
Palmkungen.se säljer bra och större Plantagen butiker brukar ha större plast palmer.

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Kalmarman

  • Fast i poolträsket
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 206
  • Total likes: 15
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Palm
« Svar #2 skrivet: maj 24, 2013, 19:51:14:14 »
Jag har köpt mina på bauhaus, palmkungen och. Ikea.  Jag har 6st. Varav 4tål frilandsodling i zon 1. Dvs ner till -25 grader
DreamPool 730, Hayward Powerline 60, Saltklorinator FP15, DenForm TP100 Pump, 50kg sandfilter. Komposit trall. Min byggtråd http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7264.0;all

Utloggad Jarlen

SV: Palm
« Svar #3 skrivet: maj 25, 2013, 15:00:12:12 »
Jag har en stor palm som vi för några år sen köpte för att ha vid poolen på somrarna. Problemet är att den inte mår så bra när man på våren tar ut den i solen. Man tycker att en palm ska klara av solsken, men så är inte fallet. Ställer man ut den direkt i solen så blir bladverket som hos de flesta växter brunt. Den måste därför stå en tid i halvskugga för att aklimaticeras. Vi har även en jätte Benjaminfikus som vi tar in och ut, men den klarar vilka strapatser som helst utan att påverkas.

Utloggad Dumpdidump

SV: Palm
« Svar #4 skrivet: maj 26, 2013, 00:41:44:44 »
Kan man få en riktig palm att överleva och må väl i svensk klimat så är jag en aspirant på en sådan. Kanske farligt att önska men genmodiferad palm borde inte vara någon omöjlighet på sikt.
Folkpool Classic 4x8 m, med värmepump Powerline 88, 8,8 kW

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag