Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad tror ni om dessa två färger:INTERGARD 740. TEMAFLOOR 50.Annat förslag? Någonstans läste jag att man skulle undvika epoxifärg i betongpooler. Vet någon mer om det?Vad anser ni om kulör. Vattnet i sig är ju aningen blått, så även en vit pool bör väl blir "blå". Blir uppvärmningseffekten större desto mörkare nyans man har? Bör man markera djupförändringar eller finns det andra snygga "mönster" man kan göra enkelt. Kanske måla en rektangel i botten med annan nyans, typ en meter ut från kant runt hela poolen...Tips?/Stefan
Ingvar:Tack för inspel. Man vill ju kunna dyka, så då kanske det inte finns plats för att grunda upp i en nivå till, även om poolen känns hyfsat stor. 2,60 känns dock lite väl djup. Det är väl inte många pooler som är mer än 2 meter, eller?En annan aspekt är vattenvolymen och uppvärmningskostnaden. Vi finns i Stockholmsområdet och poolen ligger hyfsat soligt, men i halvskugga från lite tallar. Vet inte om det räcker för att få upp temperaturen till 25-27 grader (i kombination med täckning). Vipers pool verkar ju inte ha någon uppvärmning, så det kanske klarar sig utan...Fia:Tack för länken. Hade hittat den redan och det var verkligen ett "litet" projekt. Fin pool!Även poolskyddet har jag faktiskt sett tidigare. Vet du under vilka andra varunamn som det saluförs i Sverige? Verkar ganska vettigt. Ska läsa lite mer om den!Jag tar tacksamt emot fler bra tips om vattendjup, klor/salt/annat, färgval mm. Det finns mycket att sätta sig in i för en nybörjare...