Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Tekniken är ganska ovanlig, ja, men vi svenskar är ju misstänksamma mot allt nytt. Inne på fjärde året med jonisering (Bioniser) och det har fungerat klockrent (utan att duscha innan och även med icke-badkläder!). Hade Baquacil innan då klor inte var något alternativ. Har dock läst om en del som använt andra joniserings-system och haft problem. Kan inte vara jobbigare att byta anoder vart fjärde år än att hälla i klor varje vecka. Kort och gott: känner inte igen något av vad Erica skriver så njut av din klorfria pool!Vad är det för system du använder?Mvh Magnus
Tekniken är inte ny, men ganska ovanlig. Den har nog sina begränsningar, i vart fall efter vad jag förstått. Vi har en bekant (ej i Sverige) som har just en sådan pool sedan cirka 5-6 år tillbaka. Poolen fungerar ok, men det tycks finnas ett pris man får betala för att få det klorfritt, utöver utrustning och elektroder som skall bytas med vissa intervaller: desinfektionen är inte lika "hård" som med klor och man får vara extremt försiktig med sitt vatten. Enligt den poolägaren så är det ett absolut krav att alla duschar ordentligt före bad, att alla använder korrekta badkläder, att man inte får i jord eller annat skräp från trädgården o.s.v. Vi å andra sidan kör vår pool med klor, men kan tillåta lekande barn, leksaker, barnkalas, lite poolpartyn och liknande utan att strikt hålla på en massa sådana regler.
Hej!Första gången jag såg detta system vid en utställning i Lyon (Frankrike)Ett system som är på min långt bättre än (Bioniser)! Jag köpte ett nytt system är inte känd i Sverige(silvertronix). Hon har en hel del fördelar och du inte lägga klorkemi! Jag vet att detta system produceras i Ryssland och är idag saknar motstycke i kvalitet och förvaltning i Europa. Bioniser en primitiv anordning med ett minimum av teknik!
Låter som du inte har en aning om vad Bioniser är! Det har utvecklats i Australien under 10 års tid och där finns en del pooler. Vet inte om Ryssland är ett land med stor poolkunskap, men design är i alla fall inte deras grej av bilderna att döma.Kan det vara så att du försöker sälja detta system i Sverige?