Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Återfylla  (läst 2280 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan1111

  • Gäst
Stefan1111
Återfylla
« skrivet: november 25, 2012, 07:48:01:01 »
Har en fråga till. När jag ska åter fylla runt plåtpoolen (åttan) så på ena halvan är marknivån 50 cm lägre.
För att fylla upp med mager betong till marknivå, blir det 1.20cm på ena sidan och 70cm på andra.
Är det ok?

Poolgiganten

Utloggad Kojak

SV: Återfylla
« Svar #1 skrivet: november 25, 2012, 09:41:10:10 »
Du skall ha magerbetong från botten till topp på båda sidor, inga jordmassor direkt mot plåten. Magerbetongen ger stabilitet, har du bara jord eller ingenting så kan den ge efter av vattentrycket på plåten. Du får bygga upp någon slags gjutform på den lägre sidan och göra någon slags sluttning med jord mot den på utsidan sen bygga trätrall eller liknande på det.

Stefan1111

  • Gäst
Stefan1111
SV: Återfylla
« Svar #2 skrivet: november 26, 2012, 19:46:44:44 »
Jag fick ett svar idag från de som sålt poolen. Skulle bara fylla på mager betong till marknivå, 70cm på ena sidan och 1.20cm på andra.

En annan sak jag funderar på är att jag har ett litet fall mot poolen. Poolen ska ligga ca 50cm över markplan.
Det blir ett trädäck.
Tänkte jag skulle fylla upp vid trädäcket och få fallet bort från pollen istället.
Frågan är vad man ska lägga emellan trädäcket och sanden?
Vill helst inte ha sten, Vad tror ni om denna matta?
http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/gjutning-husgrund/dranering-fuktisolering/fuktisolering-av-husgrund/21201/fuktisolermatta
Skulle det fungera?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan