CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Behöver Era råd  (läst 10273 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
Behöver Era råd
« skrivet: augusti 14, 2006, 22:06:45:45 »

Hej på Er !

Har idag registrerat mig på detta poolforum, väldigt mycke nyttig läsning som är bra att veta när man går i pooltankar som vi nu gör. Vi har fastnat för steelpool och den heter Mälarbaden, om det nu kommer att bli poolköp, det är ett färdigt poolpaket med totalentreprenad och fullständig montering och poolen är 100% isolerad och helt i rostfritt med kiraisarg. Skulle uppskatta Era synpunkter och råd och väntar med spänning på lite svar

Lotteröd
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Behöver Era råd
« Svar #1 skrivet: augusti 14, 2006, 22:10:31:31 »
Hej och välkommen Lotteröd.
Har du någon länk så man kan se poolen? Vad ingår i paketet? Berätta lite mer om poolen.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Behöver Era råd
« Svar #2 skrivet: augusti 14, 2006, 22:22:20:20 »
http://www.steelpool.se/Malarbaden.htm

Spontant låter det som ganska mycket pengar!
För övrigt har jag inte hört tals om denna poolleverantör tidigare, men det verkar som dom har en egen serie med egen design/konstruktion, spännande!!

Kan ni utföra jobbet/delar av jobbat själva torde priset minska ganska rejält, i alla fall om man jämför med de andra poolleverantörerna!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Behöver Era råd
« Svar #3 skrivet: augusti 14, 2006, 23:06:30:30 »
Hej och tack, här kan ni gå in och titta på vad som ingår www.steelpool.se, dra sedan av 20.000:-- eftersom vi fick offert innan dom höjde priset. Och tack RLA för att du hjälpte mig att komma igång med detta skrivandet.

Lotteröd
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Behöver Era råd
« Svar #4 skrivet: augusti 14, 2006, 23:21:40:40 »

Hej RLA, förstår att du varit inne och kollat deras hemsida med tanke på ditt svar. Vi har inte möjlighet att utföra delar av jobbet själva och vill att allt skall ingå, det som tillkommer här är poolskydd och ev. plattsättning eller trädäck runt poolen och när vi har jämfört med andra pooltillverkare kostar ju bara poolen upp mot 195.00:-- och sen tillkommer grävning, bortforsling av jord, hela byggnationen, installationer och annat. Är det då så dyrt undrar vi ?? Dom har varit på hembesök, körde från Eskilstuna till oss här i Skåne och hade med sig plåt- och sargprover, ritningar o dyl. Klickade du för att läsa mer detaljerat om vad som ingår?

Tack än en gång för din hjälp idag.

Lotteröd
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Behöver Era råd
« Svar #5 skrivet: augusti 14, 2006, 23:38:48:48 »
Spennende, ser meget bra ut. Regner med at de har referanser som er noen år gamle slik at kvalitet over tid kan kontrolleres. Vel, firmaet er fra 2004 og kan derfor ikke ha levert så mange pooler, så kanskje det er en sjanse å ta <dontkn> De har ikke oppdatert nettsidene sine siden januar, bare prisene  <hmm>

Mats_61

  • Gäst
Mats_61
SV: Behöver Era råd
« Svar #6 skrivet: augusti 14, 2006, 23:40:33:33 »
Dom verkar ju seriösa om dom har kommit på hembesök och kört så pass långt,
Det låter rätt dyrt vid första anblick.
Men det är ju klart att om man räknar ihop allt som ingår så kanske det inte är så farligt,
Det är ju en annan sak om man själv gör allt jobb och sen har lite kontakter inom grävning och byggmaterial mm så blev nog prislappen en annan.

Intressant med en annan pooltyp  ;)

Mats_61


Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Behöver Era råd
« Svar #7 skrivet: augusti 15, 2006, 00:35:25:25 »
Hej Bidd och tack för ditt svar, den första rostfria poolen byggdes i Eskilstuna för 30 år sedan. Killen som var på hembesök hos oss var anställd på det företaget i 14 år tror jag det var innan han bestämde sig för att starta eget, dom har byggt flera pooler sedan start men kanske mest till offentliga bad. Har fått ref.listor till privatpersoner, pratat med en av dem som byggde för två år sedan och är helnöjd.

 
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Behöver Era råd
« Svar #8 skrivet: augusti 15, 2006, 09:11:41:41 »
Hej Lotteröd,

Jag måste säga att jag blir lite tveksam! Jag anser nog att priset är lite för mycket! Dom har visserligen valt riktiga kvalitets saker som ingår, men pumpen tycket jag var lite liten för den poolen, sen saknas det poolskydd bland annat!

Tänk också på att sprägning inte ingår, har ni otur så kan notan hamna säkert 20-30 tusen till om det skulle krävas!

Med lite mer undersökningsarbete så tror jag att ni skulle kunna plocka ihop ett paket ganska mycket billigare!

MEN poolen i sig verkar ju å andra sidan spännande! Undrar hur det känns att gå inne i en plåtpool! Det var ju ingen liner som jag förstod det utan poolen är helt i plåt! Notera också att baddjupet på dom flesta pooler (nedgrävda) oftast ligger på 1.50 den här låg på 1.30. (vilket inte är ett dåligt djup)

I övrigt så önskar jag er lycka till!

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: Behöver Era råd
« Svar #9 skrivet: augusti 15, 2006, 09:27:38:38 »
Mjaa...
Vad säga...?

"Plåtliner".
är det verkligen vad du vill ha??
Hur snyggt blir det tro?
Hur skönt att gå på...?

Och se upp med firmor som avstavar
"handikapp anpassad"

Priset säger jag inte så mycket om, vi talar "totalentreprenad" här,
något högst ovanligt i branschen. Men gräver dom ner den eller monterar ovan mark....?
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag