CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sundance Constance, D1 Amore Bay eller D1@home Sojourn?  (läst 12743 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Matt_S

SV: Sundance Constance, D1 Amore Bay eller D1@home Sojourn?
« Svar #10 skrivet: juli 01, 2012, 16:19:02:02 »
Om du inte får svar här så rekommenderar jag att du skapar en tråd på ett amerikanskt forum, med tanke på att båda är stora amerikanska tillverkare. T.ex. http://www.whatsthebest-hottub.com/forum/index.php?board=4.0

Poolgiganten

Hybris

  • Gäst
Hybris
SV: Sundance Constance, D1 Amore Bay eller D1@home Sojourn?
« Svar #11 skrivet: juli 03, 2012, 20:45:18:18 »
Efter mycket funderande och analyserande blir det ett @home Sojourn. Bra utrustat och har det jag vill ha. De dyrare karen saknar belysningen som kostar extra. Gällande massage har den tillräckligt bra utrustning. I praktiken D1 rakt igenom. Storleken passar även bra för vår terrass. Prisvärd och har det jag vill ha. Behöver gå upp ca 40000 SEK för att övertrumfa karet tillräckligt för att det skall vara värt det. Så det blir mitt val. Såg att någon hade köpt Wayfarer och detta är samma kar men utan liggplatsen. Nästa inköp blir en pool men där väntar jag lite. Tror fler kommer gå i KK framöver med tanke på den ekonomiska situationen...

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Sundance Constance, D1 Amore Bay eller D1@home Sojourn?
« Svar #12 skrivet: juli 03, 2012, 21:46:55:55 »
Det var jag som köpte Wayfarer karet och hittills är jag supernöjd med det. Sojourn är syskonmodellen med flera identiska massagesäten (förutom liggsätet), du blir säkert nöjd.
Lycka till!
Majja
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Hybris

  • Gäst
Hybris
SV: Sundance Constance, D1 Amore Bay eller D1@home Sojourn?
« Svar #13 skrivet: juli 03, 2012, 22:10:54:54 »
Hej Majja,

Jag menade givetvis att Sojourn inte har liggdel. Plitade lite fel... ;-)

Några tips gällande karet? Alltid intressant att höra lite erfarenheter innan man får sitt! Får det nästa vecka.

Lite orolig för om terrassen håller. Står på plintar med platta under och har en rejäl bärlina som sedan har en cc60 och trall på. Dessa kar väger ju inte så mycket utan runt 1.5 ton så borde ju inte blir så massivt tryck mer m2. Borde ju hålla med vanlig norm på terrass? Hade inte tänkt stärka då det är lite meck att ta bort trall och gräva/stärka. Läst alla trådar men blir inte helt klok på om man borde oroa sig eller inte. Har någon varit med om ett kar som brakat igenom?


Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Sundance Constance, D1 Amore Bay eller D1@home Sojourn?
« Svar #14 skrivet: juli 04, 2012, 21:10:23:23 »
Tja, det finns inte så mycker mer att säga än att jag är väldigt nöjd med karet. Har bara haft det inkopplat i ca 2 månader. Det badas nästan varje kväll. Jag sitter en stund i sätet med den kraftigaste massagen, det gör god nytta, men mest brukar jag vara i liggsätet och bara njuta utsträckt av medelstark massage.

Fyll gärna karet med vatten samma dag som din elektriker ska koppla in det, då kan ni sätta igång det direkt och testa så allt är korrekt ikopplat. Sen är det bara att vänta tills vattnet kommit upp till 38 grader och hoppa i. Karet är redan programmerat, du behöver inte göra någonting alls förutom att ha koll på vattenkemin.

Gällande terassen så byggde mannen en liten egen terass till karet med reglar på cc 40 eller 50 för att vara på det säkra. Någon annan expert får svara angående din oro om terassen håller i befintligt skick.

Majja
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag