CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Problem med dammsugning  (läst 1913 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wakawo

Problem med dammsugning
« skrivet: juni 18, 2012, 08:29:48:48 »
Hej!

Jag har problem när jag skall dammsuga poolen.
Jag har en rund 7 me pool med en kripsol pump med 125 liters sandfilter & vanligt bräddavlopp.
När jag ansluter dammsugarslangen till bräddavloppet (efter jag fyllt slangen med vatten via utloppet) så försvinner trycket efter ca 10 sek.
Jag har haft poolen i ca 7 år & detta har aldrig hänt innan.
Jag har provat med en annan slang, gått över alla o-ringar & kopplingar men felet kvarstår tyvärr.
När jag stannar pumpen så verkar den inte dra någon tjuvluft heller utan när jag sen startar den igen efter natten så
är trycket uppe direkt.

Finns det någon som råkat ut för samma problem eller har en teori?

Mvh

Magnus


Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Problem med dammsugning
« Svar #1 skrivet: juni 18, 2012, 10:17:57:57 »
NÅGONSTANS har du helt klart en luftläcka. Eftersom det tydligen pumpar först och sedan slutar efter ca 10 sekunder så kan du ju gissa dig till var det kan vara - det tar alltså luftbubblan cirka 10 sekunder att nå fram till själva pumpen. Läckage vid skimmern möjligen ?

Utloggad Wakawo

SV: Problem med dammsugning
« Svar #2 skrivet: juni 18, 2012, 10:54:43:43 »
Låter som ett logiskt resonemang! Jag skall försöka hinna undersöka detta i kväll så får vi se.

Tack!
Magnus

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag