Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Plastsvetsa spricka i sandfiltret?  (läst 3192 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Trulspool

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Helsingborg/Sverige
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Plastsvetsa spricka i sandfiltret?
« skrivet: juni 04, 2012, 16:03:24:24 »
Hej

Undrar om någon kan ge mig ett tips;
Upptäckte häromdagen att det var en spricka i en skarv ganska högt upp i mitt sandfilter (Hayward garden). Filtret är 4 år gammalt. När pumpen unte går så läcker det inte, men när pumpen är igång sipprar det ut lite grann.
Eftersom filtret inte är så gammalt så känns det kass och behöva köpa ett nytt redan nu.
Jag har hört talas om att man kan svetsa i plast, någon som vet om det kan vara en lösning?
Folkpool Classic 3x6

Poolgiganten

Utloggad Grenis

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Nybro
  • Antal inlägg: 38
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Plastsvetsa spricka i sandfiltret?
« Svar #1 skrivet: juni 04, 2012, 19:47:02:02 »
Hej,
Jag lagade min sönderfrysta värmeväxlare i min poolvärmepump som är gjord av plast med polyesterplast och glasfiberväv. Den är under tryck och det blev tätt. Borde funka att laga ett plast filter på samma sätt. /Paul
Folkpool 4X8m, Pooltak Dallas Exellence. Gullberg & Jansson 9kw

Utloggad scharan

SV: Plastsvetsa spricka i sandfiltret?
« Svar #2 skrivet: juni 04, 2012, 20:48:39:39 »
Hej.
Det går utmärkt att svetsa, bara man vet vad det är för sorts plast. Nackdelen är att du får tömma och köra filtret till någon som har utrustning för att svetsa (det har jag).
Jag har lagat plast i 20år och det jag rekommenderar är att du åker till någon som lagar plast eller en firma som säljer biltillbehör. Helst någon som säljer billack mm. Finns ett bra ställe i Kil.
Där köper du ett 2 komponents lim för plast, sen fixar du reparationen själv utan att behöva koppla loss det.
Lycka till O0
"Johnny"

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag