Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Folkpool 8*4 (nya bilder 060820)  (lst 6724 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad Villing/d96villi

Folkpool 8*4 (nya bilder 060820)
« skrivet: augusti 09, 2006, 03:04:11:11 »
Hej!

Ett försök från vår sida att få upp lite bilder på vårt poolbygge. Först tack till Fia och Poolnicke som fixade programmet att publicera bilder med, TACK!

Mer bilder kommer, men just nu är jakten på kabeln till kameran :( för att kunna ladda ner bilderna till datorn.

Allmänt om projektet:

Folkpool 8 * 4 med halvrund trappa. Två belysningar, stenkant samt poolsafe överdrag. Uppvärmning med hjälp av bergvärme och vxl. I projektet har också ingåt att bygga en stödmur mot grannen som är 140 cm som högst (dvs vi har byggt i sluttningen mot granntomten). Självklart hittade vi berg så¨vi fick spränga också (en av annledningarna att det är långt mellan poolerna på västkusten tror vi)

Runt poolen håller vi just nu på att lägga marksten, men mer om det är "kabeln är återfunnen".

www.villing.se/pool

« Senast ndrad: augusti 22, 2006, 19:17:24:24 av Fia »

Utloggad lundberg

SV: Folkpool 8 * 4
« Svar #1 skrivet: augusti 09, 2006, 09:43:33:33 »
Hej,

Ser ju bra ut det dr! En nyfiken frga hur kom det sig att du anvnde L-std mot grannen istllet fr att bygga ett plank? Som det ser ut p bilderna (kan ju vara missvisande) s ser det ju ut som hela poolen kommer ner i marken s du ska vl inte fylla upp mot L-stden eller har jag fel? Vad fick du betala fr L-stden? Jag funderar nmligen p att gra ngot liknande i en sluttning mot ena grannen fr att f lite mer plan mark!

Mvh Niklas 
Specialsgad Timmerpool 7,56*4 frn Svenska Poolfabriken. Vrmer med en Gullberger 9kwh, och isolerat Zabra pooltak och ett stort vattenfall.

« Svar #2 skrivet: augusti 09, 2006, 17:38:06:06 »
Hej!

Nej verkanten p poolen har samma plushjd som verkant p l-stden. Tankegngen r att det skall bli ett stacket ovanp L-stden. Om jag bara hittar sladden till digitalkameran skall ni f se.

//VILLING

« Svar #3 skrivet: augusti 20, 2006, 15:21:32:32 »
Uppdaterat bilderna....

Hittade kabeln till kameran s vi kunde ladda ut mer foton. Nsta helg r det dags att kra in matjord till den nya grsmattan. Under hsten skall det ven lggas stensarg p trappan och mot vren ett staket ovanp L-stdsmuren.

Om ngon knner igen bilden p "palmen" (sista kortet) fr ni grna tala om vad det r.

www.villing.se/pool

Bjrn Villing med familj
« Senast ndrad: augusti 20, 2006, 19:12:01:01 av Villing/d96villi »

Utloggad Bidda

• Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitr
  • Stad/land: Hnefoss, Norge
  • Antal inlgg: 1359
  • Total likes: 0
  • Total likes: 0
  • Kn: Man
  • Den som har flest prylar nr en dr -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Folkpool 8*4 (nya bilder 060820)
« Svar #4 skrivet: augusti 20, 2006, 22:03:39:39 »
Litt arbeid med de steinene men det blir snygt 8)

Utloggad Mats Tyres

« Svar #5 skrivet: augusti 22, 2006, 09:39:12:12 »
Hej

Det ser mycket bra ut. vi har valt samma stensarg. d kommer min frga! Hur har du skurit inner och ytterhrnen med tanke p mttet p stenen. Jag har sett flera alternativ men inte varit riktigt njd med hur det ser ut. Har du ett bra tips p det. Ta grna en bild s  man kan se hur du gjort.

Jag hller sjlv p att byggt en likadan pool.

MVH//Mats
Pool 8x4x1,5 med trappa, Jet Streamer,  Solfngare 6 paneler med automatik. IVT bergvrme och poolstyrning 75Kw vrmevxlare
http://www.trollbacken.net/Poolbygge/Poolbygge.htm

« Svar #6 skrivet: augusti 22, 2006, 19:53:46:46 »
Hej Mats,

Vi har girat hrnen (dvs snedkapat). Jag gjorde det med en rondell och korimantklinga. Gjorde springan ca 7 mm bred. Tnk p att se till att stenarna i ndan blir lika stora (dvs lgg ut dem p prov innan du limmar dem)Sedan har jag fr avsikt att lgga ngon form av mjukfog i. Dock har vi inte tagit tag i trappan n, eftersom den r halvrund. Funderade p att hyra en stenkap med bnk fr att kunna sga allt, men har nu kommit fram till att jag skall gra en mall i papp och kolla om jag kan frska f jobbet gjort p ett stenhuggeri.

Skall ta ngra kort imorgon

Utloggad Mats Tyres

« Svar #7 skrivet: augusti 23, 2006, 15:46:00:00 »
Hej

hr kommer bilder frn Folkpools utstllning i Jrna. Innerhrnet ser OK ut men kolla i nsta inlgg p ytterhrnen dom mste man kunna gra p ett bttre stt. Det ser inte speciellt hllbart ut.
Pool 8x4x1,5 med trappa, Jet Streamer,  Solfngare 6 paneler med automatik. IVT bergvrme och poolstyrning 75Kw vrmevxlare

Utloggad Mats Tyres

« Svar #8 skrivet: augusti 23, 2006, 15:46:37:37 »
Hr kommer bild 2

« Svar #9 skrivet: augusti 23, 2006, 17:33:34:34 »
Hej!

Nu frstr jag frgan, det var det jag menade med att man mste lgga ut dem frst s man undviket att f en lite bit i enna hrnet, d r det bttre att ex lgga i en halv sten i mitten p strckan  och f en strre i hrnet.

Frstr du eller skall jag frska skissa?

//Bjrn Villing

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!