CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Klasik Smart B från Idealcover  (läst 12710 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Per.lundberg

SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #10 skrivet: maj 09, 2013, 10:19:51:51 »
Jag köpte tillslut ett Idealcover SMART B tak som jag gjöt rejäla pålar till och monterade en massiv träbalk på och sedan skruvade dit taket på. Taket verkar ha klarat första vintern riktigt bra.
Det var det billigaste taket jag hittade på marknaden och det funkar perfekt

Poolgiganten

Claes Börjesson

  • Gäst
Claes Börjesson
Snötryck Klasik C
« Svar #11 skrivet: maj 12, 2013, 00:58:39:39 »
Jag bor i Stockholmsområdet, har en Klasik C.

Vi har poltaket fullt uträckt under vintern.

Ena sidan av pooltaket vetter mot en mur vilket omöjligjör att kunna borsta av den sidan. Vi hade mellan 1/2-1 meter snö på den sidan. Faktum är att kanalplasten började bukta in c:a 5-7 cm i nederkant av taket. Jag är glad att jag lagt en silikon-fog mellan kanalplasten och aluminiumramen, annars tror jag att kanalplasten tryckt in.

Leverantören anger att taket skall klara 20 Kg/m2, men vi har definitivt haft mycket mer än så.

Vi konstaterar att snödjupet på toppen av tacket sällan blir mer än 10-20 cm, sedan glider det ner för sidorna. Där snödjupet tidvis legat på cirka 40-50 cm.

Hur mycket snö taket klarar är svårt att säga. Vi håller tummarna.

Utloggad TommyC

SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #12 skrivet: maj 12, 2013, 09:31:46:46 »
Vi hoppas på många snöfattiga vintrar framöver. De tre senaste har varit ovanligt snörika.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad MathiasS

SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #13 skrivet: maj 12, 2013, 13:29:37:37 »
Att ni vågar...... taken håller uppenbarligen för mer än man tror men dessa snömängder tror jag man får ångra i längden. S å länge det är puder är det ju ok men om det slår om till mildväder och regnar.....

7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad TommyC

SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #14 skrivet: maj 12, 2013, 19:47:05:05 »
Det taket ska klara 100 kg/m2  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Glad skåning

SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #15 skrivet: juni 18, 2013, 22:31:37:37 »
Hej,
mycket kommentarer kring snö.......solen skiner!
Vi har ett dylikt pooltak och jag vill bara ge några korta kommentarer. Generellt är vi nöjda, ger bra värme ekonomi och minskar städningen, visuellt.....nja vackert är det ju inte.
Dörr på gavel är helt onödigt, ta en sidodörr.
På och avrullning fungerar rimligt men inte är det så enkelt som man vill påskina, ett två mans jobb för att det ska flyta och visst samlas skräp i profilerna. Vidare har jag nu efter ett år upptäckt att skräp kommer in i kanalerna nedifrån......inte snyggt och irriterande.
Skulle jag köpa tak igen......ja.....skulle jag köpa detta tak.....kanske
Tyvärr(?) har jag ingen erfarenhet av snöbelastning......

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag