Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror inte en dunk med flytande pH sänk lyckas sänka vattnet pH till under 3. Det vanligaste felet med kombinationen klor + pH-syra är ju om doseringspunkterna ligger för nära. Är man rädd för hanteringen av kemikalier så använd saltklorinator samt pH justerare med koldioxid.
Ang automatisk dosering och förvaring av de flytande kemikalierna så är säger miljö och hälsa i Borås att de skall förvaras avskiljt med minst dubbelgips imellan. Vi har många kunder som använder detta och tycker att den automatiska doseringen var pricken över i:t i deras poolägande då de "vet" att de alltid har bra vattenkvalitet och även om de är borta en tid så har de kanon värden när de kommer hem. Självklart är saltgenerator med ph syrning ett precis lika bra alternativ.MVHJonas West
HejStår i startgroparna för att bygga pool!(Ca 7*4m 1,5m djup är vad vi tittat på)Skulle vilja höra från er som redan har pool hur mycket tid ni lägger på den regelbundna skötseln av poolen. Vattenkemin, dammsuga osv.Antal timmar i snitt/v?Vad är det man behöver göra och hur besvärligt är det?Hur ofta är det ngt mer tekniskt som behöver göras med pumpen osv, funderar på hur mycket jag klara själv utan makens hjälp då det idag är jag som är drivande för poolen Tack på förhand!
Ett rejält pooltak är nyckeln till ett mycket enklare poolliv. Förutom att det färlänger badsäsongen så sparar det oerhört mycket tid när det gäller poolrengöring. Värt varje krona.
Med den sommaren som...............föroreningar som faller i eller som blåser i med vinden. Henry