Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant  (lĂ€st 19903 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad lear76

Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« skrivet: oktober 06, 2011, 07:31:36:36 »
Hej pÄ er alla!

Har följt med detta forum i nÄgra Är och alltid velat bygga en egen utomhuspool. NÄvÀl, nu Àr det dags!

Vi bestÀllde igÄr en Folkpool Classic 4,5 x 9 m med Briljant pooltak 5x10m, poolvÀrmepump Powerline 110, saltklorinator Tri18 + TriPro. Stensarg granit och Mosaik Quadra blÄ liner. Plus lite salt ;)

Trots att leveransdatumet Àr först 15.4.2012 sÄ tÀnkte jag att det Àr dags att registrera sig pÄ forumet och kanske sÀtta lite bilder under resans gÄng.

Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 vÀrmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: PiteĂ„
  • Antal inlĂ€gg: 4168
  • Total likes: 146
  • Kön: Man
  • Grundare och Ă€gare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
SV: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« Svar #1 skrivet: oktober 06, 2011, 12:55:21:21 »
Grattis!
Hoppas ni blir lika nöjda som de allra flesta andra blir med sin investering.
Skall ni bygga sjÀlva, sÄ rÀkna med en hel del jobb, men nÀr allt Àr klart Àr det ren njutning.

/Rickard
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frÄn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
VÀrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvÀrmepump + 14.4 m2 Texsun solfÄngare till ca 32°C.
VÄr byggtrÄd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad lear76

« Svar #2 skrivet: december 29, 2011, 13:20:58:58 »
Tack! Vi tÀnkte nog försöka göra en stor del sjÀlva. Har studerat kontruktionsritningarna som kom frÄn Folkpool i nÄgra veckor nu sÄ det kÀnns som om man börjar ha det pÄ klart.

Nu Àr det dags för första bilden frÄn projektet. Den klassiska "brÀd-poolen" :)

Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 vÀrmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad KarlINykvarn

« Svar #3 skrivet: januari 01, 2012, 11:57:45:45 »
Grattis!

Gör du allt sjÀlv sÄ precis som mÄnga andra sÀger, förbered dig pÄ hÄrt arbete.
Även om det Ă€r ett enkelt (lĂ€s simpelt) arbete sĂ„ Ă€r det hĂ„rt arbete.
Men nÀr det vÀl Àr klart sÄ kan du slÄ dig för bröstet och sÀga att fan vad gött, det dÀr har jag gjort!

:-)

Lycka till och glöm inte att posta lite bilder hÀr pÄ forumet.
Förr: 5m i dia ovanmark med sandfilter
Nu: 6*12m med djupdel. 23kw vÀrmare, saltklorinator. 6*300w lampor, roman-trappa, trampolin, 190m2 trall, 6 hundar, 1 stall, 3 hÀstar, 2 barn, 1 sambo och lilla jag!

http://otursnisse.blogspot.com/

Utloggad lear76

« Svar #4 skrivet: januari 29, 2012, 18:48:53:53 »
Ok, poolen Ă€r nu placerad och höjdmĂ€tningarna gjorda. Imorrn kl. 08.00 kommer grĂ€vskopan. SpĂ€nnande  >rulla<

HÀr Àr -15 grader och -18 utlovat till mÄndag, sÄ det blir en kall dag att grÀva. Inte direkt pool-feeling kanske...

Utloggad Tate

« Svar #5 skrivet: januari 29, 2012, 22:17:24:24 »
SpÀnnande! Har ni förresten haft möjlighet att se pooltaket i verkligheten? Jag funderar pÄ att "trycka pÄ bestÀllningsknappen" imorgon, men det kÀnns onekligen lite spÀnnande att bestÀlla nÄgot man aldrig sett!

Utloggad lear76

« Svar #6 skrivet: januari 29, 2012, 22:22:10:10 »
SpÀnnande! Har ni förresten haft möjlighet att se pooltaket i verkligheten? Jag funderar pÄ att "trycka pÄ bestÀllningsknappen" imorgon, men det kÀnns onekligen lite spÀnnande att bestÀlla nÄgot man aldrig sett!

Nej, tyvĂ€rr. Jag hade precis samma kĂ€nsla som du, men eftersom det inte fanns nĂ„t monterat tak av den modellen hĂ€r i nĂ€rheten att kika pĂ„, sĂ„ samlade vi mod och bestĂ€llde endast pĂ„ basen av de fina bilderna man sett pĂ„ nĂ€tet. Ibland mĂ„ste man bara blunda och ta chansen  :)

Utloggad Tate

« Svar #7 skrivet: januari 29, 2012, 22:37:17:17 »
Japp, det ser ju vÀldigt snyggt ut! Jag har inte sett nÄgon hÀr inne som har det heller, verkar mest vara dallas. Har du sett nÄgon jÀmförelse vad det gÀller hÄllbarhet och vÀrmeisolering?

Utloggad lear76

« Svar #8 skrivet: januari 29, 2012, 22:40:17:17 »
Nej det har jag inte kollat, mÄste nog erkÀnna att vi tog det helt och hÄllet pÄ utseende och design. Vi gillade den lÄga profilen mycket mer Àn de andra modellerna.

Utloggad Tate

« Svar #9 skrivet: januari 29, 2012, 22:49:31:31 »
SÄ vÀljer jag ocksÄ! Sedan försöker jag motivera mitt val i efterhand ;-)

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme