Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I år blev det lite uppdateringar.Fick till slut upp min upprullare, samt att jag fixade en sarg över kanten.Blev rätt ok kan jag tycka.Före och efter bilder
Jag gjorde ett misstag när jag gjorde pooldäcket, det var att inte släppa ut däcket över min sarg. så jag kunde inte ha en enklare trappnos utan behövde ngt mer rejält.. fördelen med en högre kant är att den skiten som lätt åkte i har svårare att trilla ner i poolen nu.
Aha, såg inte det innan. I mitt fall så måste jag dra fram över kanten då den är av cellplast (Tjälldén-block).Nöjd annars med komposittrall så här efter några år?
Ja absolut. Vi har komposit i tre olika väderstreck och ingen av dessa visar ngra blekningstendenser. Jag har lite bitar sparade som ligger dels inomhus och i norrläge. Som jag har som referens mot blekningen. Den är lättare att rengöra än min kiselimpregneerade trall. Nackdelen är den södra altanen kan bli lite väl varm att gå barfota på. 😂😂