Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad är det som fortsätter att gå - enbart pumpen eller både pumpen och värmaren ? Är det båda två låter det ju som om du fått fel på termostaten. Är det enbart pumpen måste det ju vara något annat i styrsystemet.
Är det massagepumpen eller cirkulationspumpen som går? De flesta vill ju ha att cirkulationspumpen går 24x7. Det är bra för filtrering och vattenkvalitet + att den lilla energi som pumpen drar omandlas till värme till största delen och således kommer vattnet tillgodo. Så är det cirkulationspumpen som går så tycker jag du skall fortsätta låta den gå. Är det däremot massagepumpen så är det såklart en annan historia.Vet inte hur Denform funkar, men på mitt (Artesian) så ställer du in filtercykeln med några parametrar, dels hur ofta och vid vilka tidpunkter cykeln skall starta, dels hur länge cirkulationspumpen skall vara igång efter att cykeln startat. I mitt fall så har jag filtercykeln inställd på 2 ggr per dyg och cirkulationspumpen skall gå 12 timmar i varje cykel, vilket ger konstant cirkulation./Ziggy