Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Svarta listan, eller recensioner av företag ser jag helt inte i detta forum, anledningen är enkel, jag litar helt enkelt inte på den typen av inlägg.Dels görs de ofta av missnöjda kunder, som inte alltid är missnöjda för att de har rätt att vara missnöjda, utan för att de har fel förväntningar.Dels görs de ofta av människor aktiva i branschen, för att "lyfta" sina egna produkter, eller för att smutskasta andras produkter, eller andra företag.Dessutom ingår den typen av aktioner allt mer i företag/reklambyråers verktygslåda för att marknadsföra företag eller produkter.Alltså recensioner/betyg eller varningar.Jag hänvisar gärna missnöjda kunder till Eniro, Recta, Reco och vad allt de heter, sajterna som inbjuder till den typen av beskyllningar/bedömningar som inte kan källkontrolleras.
Vore det kanske ett alternativ att den som vill posta en varning för någor visst företag som bilaga måste bifoga utdrag ur svarta listan, meddelad dom eller liknande ? Men visst är det lite knepigt för bara att någon firma blivit anmälda till ARN eller ens dragna inför domstol säger ju ingenting. Har de däremot hamnat på svarta listan så har de dels blivit fällda av ARN och sedan vägrat att rätta sig efter utslaget, som ju juridiskt endast är en rekommendation. Då måste man väl anse det som klart att det rör sig om ett företag som man i vart fall bör vara väldigt försiktig med. Men man skall ju veta att det finns även stora aktörer som inte alls är konkurrsmässiga som ändå ligger på svarta listan, just för att de vägrar följa ARN. Flera flygbolag hör till den kategorin...
Håller helt med om att det är en svår balansgång att hantera, men förstår inte vad problemet är när det gäller företag som förekommer ofta hos ARN eller på Svarta listan, detta är ju klara indikationer på att saker och ting står mycket fel till. Ett forum som detta borde kunna ge råd om seriösa företag. Det är ju faktisk en del av den info som man tror sig kunna hitta på detta forum./ Gösta