Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Dusch i taket  (lĂ€st 2028 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad storbadarn

Dusch i taket
« skrivet: augusti 03, 2011, 22:41:45:45 »
http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-ulricehamn-ulricehamns-kommun-brunn-184-2273279

Fick tanken dÄ jag sÄg denna relaxavdelning dÄ jag sÄg stengolvet och den dÀr
ringen mitt i golvet gjord med hjÀlp av stenar, vore det inte lÀckert om man hade
gjort en sÄdan och sen hÀngt en fin dusch i taket?

DÄ har man duschhandtag vid vÀggen eller om man kunde ha autostart pÄ duschen dÄ
nÄgon gÄr under duschen, jag tror det vore snyggt, kanske inte sÄ trevligt att stÄ naken och
duscha mitt i relaxavdelningen men just att kunna duscha av ev klor eller smutsiga fötter.

Det dÀr med automatik lÀt ju intressant ocksÄ men kan vara lite farligt om man inte
Àr klÀdd för bad ocksÄ.....men det blir ju en vana, har man lite lutning pÄ stenarna
just i det omrÄdet lÀr man ta lite avstÄnd frÄn det om man bara gÄr förbi.
Storbadare som gÀrna badar med klÀderna pÄ.
Fler med denna hobby?

Utloggad Erica

SV: Dusch i taket
« Svar #1 skrivet: augusti 03, 2011, 23:16:48:48 »
En dusch intill poolen Àr vÀl inte fel men ofta vill man vÀl inte bara skölja av sig utan tvÀtta sig, shamponera hÄr o.s.v. och dÄ vill man vÀl inte stÄ mitt i rummet utan hellre gÄ in i ett riktigt duschrum. SÄ nÄgon sÄdan hÀr dusch skulle nog bara kunna fungera som komplement till ett vanligt duschrum, inte som ersÀttning. Med automatik pÄ den skulle det ju finnas viss risk att folk fÄr en ofrivillig dusch om inte de vet om det hela. Kanske kul som partyplojgrej men samtidigt kan det ju problem om de just talar i mobilen eller nÄgot sÄdant.

NÀr jag lÀste "dusch i taket" tÀnkte jag pÄ nÄgot helt annat - jag har sett bÄde i simhallar och i en privat pool lösningar dÀr man haft nÄgon form av dusch eller liknande uppe i taket mitt över bassÀngen. Det Àr vÀl lite mer av en effekt- och lekgrej, att man kan slÄ pÄ den nÀr barn badar och sÄ. De som jag sett i simhallar har bÄda varit av typen en rund ring av rör med en massa hÄl i och sedan förstÄs antingen kopplad till nÄgon egen pump eller kanske bara till poolens tilloppsledning frÄn filtret. Det skulle ju vara fullt möjligt att bygga nÄgot liknande till sin egen pool, inte sÀrskilt krÄngligt. Det vill bara till att man har nÄgon spÀrr sÄ att den inte av misstag kan sÀttas pÄ nÀr pooltÀcket Àr pÄ för dÄ forsar ju vatten ut i rummet.

Utloggad storbadarn

SV: Dusch i taket
« Svar #2 skrivet: augusti 04, 2011, 14:09:31:31 »
DÄ du sÀger sÄ sÄ tÀnker jag pÄ utebadet i Kramfors, dom hade en sÄn dÀr dusch i en ring med 4 duschar, en mi vardera vÀderstreck,
dÀr kunde man skölja av klor dÄ man kom upp ur vattnet o.s.v.

Ja avrinningen frÄn duschen sen, det ska ju vara rakt ner i golvet tycker jag, gÀrna en liten lutning i gropen och i centrum dÀr
kan det rinna ner i rör dÄ, det behöver inte vara precis mitt ute pÄ golvet men inte heller pÄ sidan om utan det ska vara
enkelt att gÄ och stÀlla sig under den och gÀrna att den Àr automatisk dÄ, vilket inte Àr sÀrskilt dyrt att ordna tror jag.
Storbadare som gÀrna badar med klÀderna pÄ.
Fler med denna hobby?

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme