Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror jag går tillbaka till nitors enkla teststickor som man läser av själv....
Citat från: bellekrus skrivet juni 28, 2011, 09:40:32:32 Jag tror jag går tillbaka till nitors enkla teststickor som man läser av själv....Jag tycker också Aquachecks mätare verkar kass. Värdena slår mycket bara man gör en ny läsning direkt efter den första utan att röra stickan. Funderar på att reklamera den. Kan ju vara ett måndagsexemplar.
Självklart gör den det, det är ju därför tiden är så viktig. stickan skall doppas i vattnet samtidigt som du startar mätningen på apparaten. väntar du för länge så blir det helfel med alla stickor.
Citat från: Nimajneb skrivet juni 30, 2011, 23:11:12:12 Självklart gör den det, det är ju därför tiden är så viktig. stickan skall doppas i vattnet samtidigt som du startar mätningen på apparaten. väntar du för länge så blir det helfel med alla stickor.Ok, det kan jag köpa. Men som du beskriver är så jag annars gör, och mina loggar från mätningar varje dag får inte sällan märkliga utfall. Kan ju vara något annat handhavandefel. Jag har t ex gjort som det står i bruksanvisningen att snärta till stickan när jag tagit upp den för att få bort överflödigt vatten, och det menar du i några poster ovan att man inte ska göra.