CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur tillbringar ni semestern? Vid poolen?  (läst 10432 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolnicke

Hur tillbringar ni semestern? Vid poolen?
« skrivet: juli 21, 2006, 09:12:45:45 »
Vi sitter här och funderar över kommande semestrar. I år har vi varit en vecka i Italien. Kul men man har ju pool hemma. Resten av semestern har vi tillbringat vid poolen hemma.

Nu kan man ju inte bara hänga här utan man vill ju ha lite äventyr också. Därför sitter vi och klurar på alternativ: husvagn, charter, stuga, båt osv.

Hur gör ni?

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Poolgiganten

Inloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5567
  • Total likes: 489
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Hur tillbringar ni semestern? Vid poolen?
« Svar #1 skrivet: juli 21, 2006, 09:28:53:53 »
Vi åkte till norsjö och tog en tur i den nedlagda linbanan från bolidens guldrike. http://www.linbanan.com/Linbanan.htm

Sedan åkte vi vidare till Lycksele, checkade in på Hotell lappland http://www.hotelllappland.se/
Efter en skön natt på hotell tog vi en heldag med barnen på lycksele djurpark http://www.lyckseledjurpark.com/ där det förutom djur finns en ganska välutrustad lekpark/tivoli/lekland/vattenlek-park.

Efter detta hem igen, allt på två dar.  O0 ;)

Tycker det räcker som semester i sverige.  >ohno>
Om jag tänker satsa mer pengar än så på en semesterresa så söker sig blickarna definitivt utomlands, jag tycker att valutan för pengarna är större om man åker på chartersemester än att ränna runt på olika sevärdheter här i svedala.

Nu är det fredag, solen skiner och det är 20 grader varmt. Poolen här hemma är svårslagen just nu!

Fast i ärlighetens namn tycker jag att semester, oavsett var den spenderas, är bäst i goda vänners lag.

Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Hur tillbringar ni semestern? Vid poolen?
« Svar #2 skrivet: juli 21, 2006, 10:29:29:29 »
Hej där!

Jag tycker att sommaren ska spenderas i Sverige, och som sagt va gärna i goda vänners lag! Därför åkte vi till Mallorca i slutet av maj, och sen blev det en veckas segling i Italien och frankrike i mitten av juni. Man kom hem brun och fin lagom för att bygga klart poolen och kunna njuta av den under sommaren!

Men givetvis handlar ju det om väder i Sverige och pengar! Själv gillar jag också att åka iväg när det är kallt och jäkligt här hemma! Typ någon gång mellan dec-feb.

Nästa år tänkte vi faktisk testa att hyra en husbil för första gången! Får väl se om barnen gillar det! 4 barn i en husbil då gäller det att dom har kul!

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Fia

SV: Hur tillbringar ni semestern? Vid poolen?
« Svar #3 skrivet: juli 21, 2006, 17:44:28:28 »
Jag tycker att en blandning är bäst. Vi åkte en vecka till Kreta i juni, karl min fyllde 50 år, sen två veckor hemma vid poolen och sen har vi sparat två veckor för att åka till Thailand i februari.

Jag vill helst ha tre/fyra veckor hemma och bara göra vad man känner för just den dan och kanske en veckas solsemester på hösten eller vinter, men nu är vi ju två som ska bestämma ::)

Husvagn/husbil är inget för oss. Stuga kanske.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Mats_61

  • Gäst
Mats_61
SV: Hur tillbringar ni semestern? Vid poolen?
« Svar #4 skrivet: juli 22, 2006, 00:35:42:42 »
Hej på er semesterfirare
Vi tillbringar denna sommar 5 veckor hemma vid poolkanten  <sol> ....nästan  ;)
Det är första sommaren på många år som vi inte åker med husvagnen, och det känns väldigt skönt och avkopplande att inget speciellt ha planerat utan bara ta dagen som den kommer.
Det är inte bara en gång vi har sagt till varandra att det här känns helt fantastskt och lyxigt med egen pool.
Fast jag håller ju förståss på med en del projekt som tex.  ordningställande  av tomten sen vi grävde för poolen och 600 meter jordvärmeslang.
Håller även på med ett poolhus med bastu och relax med nedsänkt badtunna i detta hus, så vidare rastlös hinner man knappast bli ;)

Mats_61

Utloggad Poolnicke

SV: Hur tillbringar ni semestern? Vid poolen?
« Svar #5 skrivet: juli 22, 2006, 08:32:00:00 »
Hej på er semesterfirare

Det är inte bara en gång vi har sagt till varandra att det här känns helt fantastskt och lyxigt med egen pool.

Mats_61


Samma för oss. Det är här problemen med semesterplaneringen krånglar. Man vill ju inte lämna poolen när det är vackert väder. Samtidigt så blir det faktiskt ganska enformigt att ligga på altanen vecka efter vecka. Toppen att höra hur ni andra gör.


/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Mica

SV: Hur tillbringar ni semestern? Vid poolen?
« Svar #6 skrivet: juli 22, 2006, 11:20:51:51 »
Halloj,

Denna sommar har det mest blivit jobbande på tomten (bygge av pool, altan, plank mm). Jag jobbar hemifrån i sommar och arbetar vid skrivbordet en eller ett par timmar dag och resten av dagarna ägnas åt tomten. Problemet är att jag har svårt att bara "göra ingenting" hemma, när jag ser att det är så mycket som ska göras.... så risken är att jag tar i för mycket.

Detta kommer förhoppningsvis att lösas med en sista-minuten-resa i slutet av augusti el. början av september utomlands med sonen + en kompis och hennes två barn.

Men annars håller jag med er andra. Semester i Sverige lockar inte när man har pool, däremot massa bad-, grill- och drinkkvällar hemma vid poolen!  >rulla< >rulla<

PS: Eftermiddagen har varit en "lökar-dag" och att ligga i poolfåtöljen läsandes en pocketbok - blickande genom de rödmålade tånaglarna mot det det vita vinet i det isande glaset som skimrar i solljuset. Det är toppen!! Sonen kom snabbt ut och la sig på den andra madrassen och hakade fast i mig fot-mot-huvud och så låg vi där och njöt av livet med av avbrott för en sipp vin eller cola och en näve chips! Tror inte att det finns mycket som slår detta!  <antman>
« Senast ändrad: juli 22, 2006, 18:26:54:54 av Mica »
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Inloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5567
  • Total likes: 489
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Hur tillbringar ni semestern? Vid poolen?
« Svar #7 skrivet: juli 23, 2006, 02:16:25:25 »
Citera
blickande genom de rödmålade tånaglarna mot det det vita vinet i det isande glaset som skimrar i solljuset.

Rena poesin, kan inte säga annat än att jag håller med. (även om jag inte har rödmålade naglar  ;) )
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Anna

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Sävedalen/Göteborg
  • Antal inlägg: 52
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Hur tillbringar ni semestern? Vid poolen?
« Svar #8 skrivet: juli 23, 2006, 21:19:07:07 »
Själv är jag gravid i 8:e månaden nu och det finns inget härligare än att hoppa ner i poolen och känna sig lätt och tyngdlös  ;)
Så min semester blir helt klart hemma vid poolen.
Inomhuspool med mosaik 3x6 meter, jetstream, värms med vvx till bergvärme-VP.

Utloggad Poolnicke

SV: Hur tillbringar ni semestern? Vid poolen?
« Svar #9 skrivet: juli 29, 2006, 18:56:24:24 »
Själv är jag gravid i 8:e månaden nu och det finns inget härligare än att hoppa ner i poolen och känna sig lätt och tyngdlös  ;)
Så min semester blir helt klart hemma vid poolen.

Grattis Anna,

Pool och barn hör definitivt ihop.

Glöm inte att lägga ut en bild på www.webbisar.se en sajt som jag och min fru driver.

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag