VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilken pool ska man välja?  (läst 3165 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Warren

Vilken pool ska man välja?
« skrivet: april 27, 2011, 14:53:06:06 »
Jag blir inte klok på vilken poolstomme/pool man ska välja. Glasfiber, plast, murad, gjuten eller plåt.

De jag har pratat med som inte säljer glasfiberpooler ratar den som pesten "Den är inte gjord för vårat klimat" "Billigt skit från Litauen och Polen" mm.
Är det någon som har haft problem med glasfiberpooler?

Om man går på plåt ellet plast stomme vad ska man tänka på? Vad är fördelarna med dessa två varianter?

Vilken djungel det här är!

Poolgiganten

Utloggad TeeOne

SV: Vilken pool ska man välja?
« Svar #1 skrivet: april 27, 2011, 15:29:30:30 »
Jag tror mig ha kommit fram till att anläggningsarbetet är a och o, oavsett vad man till slut väljer. För övrigt så får man läsa på så mycket man orkar om olika konstruktioner i princip och även mellan tillverkare.. Därefter måste man lita till sitt eget omdöme.

Hade enligt rekommendationer från tillverkarna du nämner trästomme (flexibelt material för svenskt klimat som de sa) och liner i förra poolen, inget fel på den poolen, snygg var den också.

Väljer baktalad glasfiber nu, fortfarande lite oklart varför, förutom att det spontant känns extremt stabilt, inget som kan ruttna eller kollapsa av ålder och tryck utom om man själv gör fel. Känns bekvämt att slippa byta liner om några år, hade nog annars blivit en thermovariant. Lutar själv åt att om de stora gamla tillverkarna får ur sig svepande omdömen som "skit" utan att kunna argumentera längre än så, då är det kanske för att de känner sin produkt hotad?

Det är ett ensamt uppdrag att hitta sin pool, men värt mödan!  :)




Utloggad conza

SV: Vilken pool ska man välja?
« Svar #2 skrivet: april 27, 2011, 15:35:30:30 »
Hur stor pool hade du tänkt dig ??

Jag köpte en timrad pool .. o det är jag grymt nöjd med, känns väldigt stabilt o bra . 

Utloggad Warren

SV: Vilken pool ska man välja?
« Svar #3 skrivet: april 28, 2011, 14:13:45:45 »
TeeOne,

Tack för ditt svar, vilken glasfiberpool har du valt? Jag funderar på något i storleken 7-8m x 3-4 m.




Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Vilken pool ska man välja?
« Svar #4 skrivet: april 28, 2011, 17:33:24:24 »
Det bror på ett par kriterier tycker jag, budget och arbetsinsats... Minsta budget och arbetsinsats är en Liner poolåtta... rätt "billigt" paket och du klarar dig med stenmjöls botten.
Skulle jag göra om vårt poolbygge och jag hade plats (och pengar) skulle jag nu välja en termopool på gjuten platta med Roman-end...

Mina två ören...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag