Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej på erHar problem med att den stänger av och ger kod EE2.Någon med erfarenhet ?sunjup
surjup, välkommen hit ! EE2 betyder varning för lågt tryck. Kan t.ex. bero på läckage, felaktig pressostat eller helt enkelt temperaturer utanför tillåtet arbetsområde (för kallt ute helt enkelt). Hur länge har du haft den ? Risk för att kylmediet har läckt ut ? I sådana fall är det ju inget du kan klara själv; det vill till en kylservicekille eller att man lämnar in den till service.
Hej igen!Tryckmätaren på VP går inte att flytta (utan större ingrepp) men när den är uppe i "rätt" temp och VP stannar så sjunker tryckmätaren till samma som den på filtret så det är när den arbetar som trycket är lite förhöjt.Någon som kan förklara varför? /Wickman
Citat från: sunjup skrivet april 25, 2011, 15:50:36:36 Hej på erHar problem med att den stänger av och ger kod EE2.Någon med erfarenhet ?sunjupCitat från: Erica skrivet april 25, 2011, 16:22:21:21 surjup, välkommen hit ! EE2 betyder varning för lågt tryck. Kan t.ex. bero på läckage, felaktig pressostat eller helt enkelt temperaturer utanför tillåtet arbetsområde (för kallt ute helt enkelt). Hur länge har du haft den ? Risk för att kylmediet har läckt ut ? I sådana fall är det ju inget du kan klara själv; det vill till en kylservicekille eller att man lämnar in den till service.Hej ErikaTack för ditt svarBrilixen 100 är nyinstallerad med bypass.Tempen i polen 14 grader Har provat alla inställningar.Den startar men efter en stund så stannar den med kod EE2sunjup
Hej Alla poolare!Det är så att jag också har införskaffat en Brilix VP nyligen Jag kör i läge "3" endast uppvärmning och har ställt tempen på 26,men detta är kanske helt fel???Något annat jag reflekterat över är den stora tryckskillnaden mellan sandfiltretoch värmepumpen (nästan 1,0 bar) är detta normalt eller är något fel?Trycket efter filtret ligger på 1,0 bar men mätaren på VP står på 1,9 bar. /Wickman