VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Väggmatta / Montering inlopp etc  (läst 4286 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredrikpoolare

Väggmatta / Montering inlopp etc
« skrivet: april 03, 2011, 19:18:28:28 »
Hej alla kunniga.

Skall jag montera inlopp/bräddavlopp innan jag sätter väggmattan eller sätta mattan först och sen skära ut så att även mattan kommer mellan koppling/vägg??
Hoppas ni förstod va jag mena :)

Poolgiganten

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Väggmatta / Montering inlopp etc
« Svar #1 skrivet: april 03, 2011, 22:03:58:58 »
Hej den monteras före. Den är liksom 2 delad om du kollar en yttre ram som skruvas fast när liner är på plats. Observera att inte någon cellplast skall vara
emellan heller om du använder sådan.Min poolmontör använde även ett vattentåligt lim på listen mot linerns baksida, sedan skruva han fast yttre ramen, Han gjorde varje montering i takt m vattnet fyllde på för att liner skulle vara så sträckt som möjligt blev inte ett enda veck. Tvätta av de olika delarna när du kommer till montering m ngn slags sprit för bästa bett den yttre delen behöver du inte tvätta av.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad fredrikpoolare

SV: Väggmatta / Montering inlopp etc
« Svar #2 skrivet: april 06, 2011, 10:11:26:26 »
Tack  O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan