Tjena Thomas,
Ja, det är i alla fall en rums"ren" fetisch om man skulle uttrycka sig så.

Cirkulationspumpen drar mer då den är större än vad som är standard/normalt (i alla fall med de modeller jag jämförde vid själva införskaffandet av karet för ca 3 årsedan), dvs effekten är helt enkelt större. Jag omsätter vattenvolymen ca 8 per timme (karet är väl på >2 kbm). Detta bidrar till högre energikostnad än utifall jag skulle valt en modell med standardstorlek på pump. Verkningsgraden i sig är det nog inget fel på.
Varför man glömmer desificera? Ja du, slarv, lathet och uppenbarligen för att det inte hände så mycket heller vad jag märkt. Har inte haft någon form vattenproblem under den tiden jag haft karet. Inte en tillstymmelse till oklart vatten eller dylikt. Bytt vatten två eller tre gånger under denna period, men inte för att det varit tvunget. Saken är väl den också att filtret jag använder är av modell dricksvattenfilter vilket också hjälper till. Kan också tillägga att jag aldrig duschat före bad någon gång heller. Skulle vilja inbilla mig att jag inte får några problem p.g.a. jag skulle vara renlig av mig i övrigt, men njaaa.

I övrigt desinficerar jag med aktivt syre i kombination med klortabletter, dvs. förutom ozonreningen.