CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolbygge Gardenpool  (läst 10862 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jocko

Poolbygge Gardenpool
« skrivet: juli 12, 2006, 23:07:12:12 »
Tjena Tjena ! tänkte dela med mig lite av vårat poolbygge blev en Gardenpool 390 från Folkpool , då jag är mitt uppe i bygget väntar jag med recention av poolen samt allt det övriga , ni kanske redan nu kan ana ett missnöje  :-\, men men så här ser det ut just nu .



// J

Poolgiganten

Utloggad Mica

SV: Poolbygge Gardenpool
« Svar #1 skrivet: juli 13, 2006, 09:29:21:21 »
Välkommen!
Vad trevligt med ytterligare en Folkpoolare. När man har kommit så långt som du nu har gjort, är allt det tunga och krångliga passerat!  ;D Sen går det bara enklare och enklare och innan man vet ordet av så är poolen badbar!

Lycka till!
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad jocko

SV: Poolbygge Gardenpool
« Svar #2 skrivet: juli 13, 2006, 13:28:39:39 »
Tjena igen ! har ett dilemma tog ni kontakt med rörmokare el löste ni det själva typ med Bräddavloppet och dyl ?



// Jocko

Utloggad Mica

SV: Poolbygge Gardenpool
« Svar #3 skrivet: juli 13, 2006, 17:08:14:14 »
Jag lät Folkpool Stockholm göra min slutmontering (allt från skivuppsättningen). Jag kikade iofs på så mycket jag kunde och de rörkopplingar som var tätades med Loctite och inte en enda av kopplingarna läckte. Det enda jag har använt någon annan till är att sätta fast stickproppen på pumpen, det ville dem inte göra.
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad jocko

SV: Poolbygge Gardenpool
« Svar #4 skrivet: augusti 05, 2006, 20:41:44:44 »
Tjena mica ! vill bara dela med mig av resultatet (nästan klart)






// Jocke

Utloggad Mica

SV: Poolbygge Gardenpool
« Svar #5 skrivet: augusti 05, 2006, 22:23:30:30 »
Dj-ar vad du/ni måste ha slitit!!!  O0

Både pool och terrass klara på mindre än en månad!  O0

Nåå, berätta om missnöjet....!! I mitt fall har jag ju tidigare berättat att Folkpool Arninge har jag blivit besvikna på (de som sålde och "skulle" slutmontera poolen) och Folkpool Stockholm är jag jättenöjda med (de som hjälpte mig med monteringen). Tycker inte att det handlar om att hänga ut någon firma/modell utan mer om allmän konsumentupplysning.

Bruksanvisningen för Octavian är ett skämt och går knappt att använda. Man måste ha MYCKET livlig fantasi för att förstå. Jag har på min "ToDo"-lista att skicka in ett upprättat exemplar till Staffan (VD på Folkpool). Bla. så finns olika måttuppgifter med på flera ställen för samma sak (dvs olika värden på olika sidor som avser samma sak, tex fyllnadsmassa), transformatorlådan för belysningen är för ingjutning, dvs totalt värdelös om man som 95% av poolköparna lägger trall (bara att kasta och köpa ny från elektrikern - han garvade gott), ingen stopplist till snap-inlisten vilket mina montörer säger är ett "måste" etc, etc. Men i stort är jag jättenöjd med poolen som sådan!
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad jocko

SV: Poolbygge Gardenpool
« Svar #6 skrivet: augusti 06, 2006, 13:33:25:25 »
Tjena igen ! håller med dig instruktioner var bedrövliga men Folkpool Järna har varit suveräna när det gäller support måste jag säga då min lokala återlev ej gått att nå under större delen av sommaren .Jag tycker som du att har man köpt en sorts pool vill man ej ha beskrvning på en massa andra pooler , men som sagt nu är allt frid och fröjd , har ej kopplat på värmeväxlaren ännu men har 22 i poolen utan värme , ( lönar sig med isolering kanske ) , hade lite problem med skit i poolen grus och sånt men löste det med en dränkpump för 295 :- som jag sedan kan ha till min dagbrunn för bevattning  , tycker det går lättare med dränkpump att få ut bara gruset utan att behöva backspola bort en massa vatten  O0


ha det gott poolare

Utloggad Freddan

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Trollhättan
  • Antal inlägg: 48
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolbygge Gardenpool
« Svar #7 skrivet: september 08, 2006, 22:59:21:21 »
Hej Jocko!
Är mycket tacksam för dina biler på ditt bygge. Är intresserad om det finns några ritningar på garden pool 3.90. Tänkte nämligen bygga poolen själv, men köpa linern så jag är intresserad av måtten som man behöver hållla för att kunne matcha detta med liner från folkpool. Är detta något du har? I så falll vore jag mycket tacksam om du kunde delge detta med mig. Tack på förhand // Frippe frippsson
Fredrik

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag