Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolbygge, 5x3m innermått, gjuten platta och Dorocell/Thermomur 250 väggelement  (läst 21744 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad matspetter

Sen var det dax för gjutning. C25/30 halvflyt 0-16 med luft i (frosttålig). Betongen kom och jag gick och drog runt vibben. Hade det lite svårt att få det helt jämnt pga alla uppåtjärn men det blev ändå helt ok. Fick lägga lite passbitar sen när jag satte första raden av cellblock så att allt kom i våg. Går nog att göra bättre platta om man vet hur man gör men detta var min första och jag är nöjd.

Poolgiganten

Utloggad matspetter

Efter första lagret var det dax att sätta dit de långa stående järnen. Efter det bara att bygga på. Totalt fem lager a 30cm -> 1.5m. lampa i 3:e lagret, inblås i 4:de o skimmer i 5:e.

I morgon kommer betongen till väggarna. Nu blir det C25/30 "mitt-i-mellan" halvflyt o fullflyt (s4-s5, sättmått ca 210), 0-8, med luft i. Är lite nervös men det borde nog gå bra. Jag menar, vad kan gå fel ;)

Utloggad Bim

Hej.
Skall nu oxå påbörja mitt Dorocell projekt. Har Du fler bilder som visar hur långt du kommit nu? Sätter Du en duk mellan Dorocellblocken och linern?

Mvh, Micke

Utloggad matspetter

Hej.
Skall nu oxå påbörja mitt Dorocell projekt. Har Du fler bilder som visar hur långt du kommit nu? Sätter Du en duk mellan Dorocellblocken och linern?

Mvh, Micke

Jepp, det skall in en duk mellan liner och dorocellblock. Skall lägga in lite fler bilder asap.

Utloggad matspetter

Här kommer lite fler bilder på bygget.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
Vad är det för pryttlar du satt dit i varje skarv längst upp? Det skulle jag också vilja ha för att hålla den raden rak i ovankant.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad matspetter

Vad är det för pryttlar du satt dit i varje skarv längst upp? Det skulle jag också vilja ha för att hålla den raden rak i ovankant.

Det är en slags plastkilar som är till för att hålla ihop översta raden av cellblock (vet ej om det krävs dock men det kändes bra). Det kräver att man har de släta blocken i översta raden för annars finns det inga spår att köra ner kilarna i. Se bilder

Utloggad matspetter

Jag köpte dessa direkt från Dorocell-Sverige. Ringde deras lokala säljare i Göteborgsområdet o han fixade det snabbt.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hmph, missade att det fanns släta toppblock. Dessutom sa de ingenting om det på Poolstore. Då hade man dessutom sluppit två timmars skärande och ett skärsår på tummen för att jag fick kapa bort plopparna. Nu är det för sent för det toppblocket, allt är ihoplimmat. Rackarns att jag inte läste mer här under tiden man höll på att montera legoblocken.

Jag får nog köra utan. Hoppas att den här frågan hjälper någon annan som ska bygga pool.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad psau

Hehe jag hör att fler fått ett underbart bemötande av Poolstore...
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan