Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Thermopool - vinterstengning?  (läst 1530 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cyberkul

Thermopool - vinterstengning?
« skrivet: oktober 09, 2010, 22:08:09:09 »
Leverandøren Grønt Fokus sier at jeg bare skal senke nivået under skimmeren, og tømme jetstreampumpa - ingenting annet er nødvendig.
Synes dette virker risikabelt? Jeg ville trodd at jeg måtte senke vann-nivået ihvertfall under jetstream, slik at jeg fikk tømt slangene. Nå får jeg bare tømt slangene etter ventilene + pumpa. Jeg er også litt redd for innstøpingsdelen av jetstreamen. Synes ikke den virker så veldig solid, kun plast.

Sandfilter + filterpumpe står frostfritt i kjelleren. . Jeg har senket nivået under skimmer, og tømt slangen ved hjelp av filterpumpa. Det er fall mot kjelleren

Jeg ser at noen anbefaler å plugge innløpene. Hva oppnås med dette? En får vel ikke tømt innløpsslangene uten at det kommer luft til?

Hvor tykt islag kan jeg regne med at det blir i bassenget en kald vinter i Lillehammer?

Et poeng med å ikke senke vannnivået for mye er at det blir mindre sannsynlighet for at bunnutløpet fryser i stykker. Er dette noe poeng? Hvis ikke er jeg fristet til å senke vannivået til under innløpsdyser/jetstream/bunnsuger, slik at alle slanger unntatt bunnutløpet er tømt.

Jeg har overbygg, og temperaturen er fortsatt ca 14 grader flere uker etter at jeg stengte varmen..

Gunnar

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag