CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: äntligen köp  (läst 11356 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad magpk

äntligen köp
« skrivet: september 25, 2010, 20:28:57:57 »
Efter mycket velande och läsande i både forum och andra sidor. så blev det till slut D1 @home Dream2. var på bomässa idag så då fick man ju lite extra lull lull med till bra pris.
 Håller på för fullt att färdigställa soldäcket där den skall stå. Tänkte ladda upp lite bilder här när jag vet hur man gör, ska forska lite i det. Hoppas bara att man blir nöjd nu.
 Tackar för alla råd och tips man fått här på forumet. En mkt viktig bit i köp av spa är nog närheten till leverantören med service och den biten, det var det som fick mig att välja Folkpool.  :D

Poolgiganten

Utloggad trelletomas

SV: äntligen köp
« Svar #1 skrivet: september 26, 2010, 00:20:21:21 »
Önskar dig all lycka med ditt SPA!!
Jag tänkte precis som du men tyvärr blev jag besviken på servicen, har haft strul i ett helt år med min leverantör, trots att det är en rikstäckande kedja

Utloggad magpk

SV: äntligen köp
« Svar #2 skrivet: september 26, 2010, 22:58:14:14 »
Önskar dig all lycka med ditt SPA!!
Jag tänkte precis som du men tyvärr blev jag besviken på servicen, har haft strul i ett helt år med min leverantör, trots att det är en rikstäckande kedja
Vilken var din leverantör? Vad har du för spabad? Vad hände?

Utloggad trelletomas

SV: äntligen köp
« Svar #3 skrivet: september 27, 2010, 14:32:17:17 »
skickar ett mail eftersom det förmodligen inte "uppskattas" om jag pekar ut ett speciellt företag

Utloggad magpk

SV: äntligen köp
« Svar #4 skrivet: september 27, 2010, 17:15:06:06 »
lovade lite bilder här kommer några på bygget.http://i1234.photobucket.com/albums/ff416/Magnus_Karlsson/IMAG0374.jpg[/img]]
fler bilder kommer, är inte riktigt färdig ännu. Skitväder sinkar bygget... :-\
« Senast ändrad: september 27, 2010, 17:22:23:23 av magpk »

Utloggad magpk

SV: äntligen köp
« Svar #5 skrivet: oktober 08, 2010, 14:49:13:13 »
Sådärja nu fattas bara spabadet. Det kommer nästa vecka, jösses vad man längtar...

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5567
  • Total likes: 489
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: äntligen köp
« Svar #6 skrivet: oktober 08, 2010, 19:30:45:45 »
Inget är som väntans tider brukar man ju säga.  ;)

Själv har jag definitiva planer på ett dopp senare ikväll, det ÄR härligt med SPA-bad.  :)
Poolen är härlig, och socialt perfekt, för oss i vart fall som har turen att få hit många bekanta under semeterperioden, men SPA:t är verkligen härligt och avslappnande, som en bastu ungefär, fast trevligare.

Hoppas allt funkar bra för dig, och när det gäller folkpool tror jag nog att den lokala representanten betyder mer än vad "folkpool" gör när det gäller kundservice och kundnöjdhet.
Med en oengagerad/oseriös lokal aktör spelar det nog ingen roll vilket spa du väljer, det blir inte bra ändå, i vart fall om det är något som krånglar, och det brukar det göra.

Peppar, peppar, men vi har inte haft ett enda fel på vårt spa nu på ca 1.5 år (sedan vi köpte det)
Den jag köpte det av har också haft en perfekt service, och ställer upp bra när det är nåt man behöver eller undrar om.
Vi köpte inte från Folkpool, men som sagt, jag tror att det viktigaste inte är importören, utan den lokala representanten.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad krokodil

SV: äntligen köp
« Svar #7 skrivet: oktober 09, 2010, 16:07:30:30 »
Själva vitsen med ett sådant här forum är att peka ut sådana som inte sköter sig.

Hur skulle man annars ha en chans att välja den som har bra service?

Först köper du något dyrt som visar sig inte hålla måttet
 sedan får du inte den servicen du borde få och som grädde på moset skiter dom i att ge dig
den service du borde få.

och det återgälldar du genom att INTE peka ut   <help>
Sluta knyta näven i fickan och sätt ner foten  >:D

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5567
  • Total likes: 489
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: äntligen köp
« Svar #8 skrivet: oktober 10, 2010, 00:01:40:40 »
Det finns en handfull sajter som uppmanar till att recensera olika företag, och jag som driver detta forum vill att den typen av "inlägg" hålls på dessa sajter.
I detta forum vill jag att vi istället hjälper varandra att göra så bra val som möjligt, inte att peka ut de (företag/leverantörer) som påstås vara dåliga.
När det gäller missnöjda kunder är det tyvärr sällan det bara är leverantörens fel, det krävs två för att träta, och ibland räcker det med en...
T.ex. en kund med orimliga förväntningar.
Jag vill inte att detta forum, i likhet med så många andra sajter på nätet skall fyllas med varningar och rekommendationer, då många av dessa varningar och rekommendationer tyvärr saknar verklighetsförankring och relevans.
Jag vill att detta forum huvudsakligen skall inehålla inlägg som man kan lita på, och om det innebär att vissa "gnällspikar" inte känner att de kan uttrycka sig fritt i detta forum så kan jag ta det.
Jag har hellre ett forum fyllt av positiva, sakliga människor, än fyllt av klagomål, förtal och/eller smygreklam.

Är man missnöjd med sitt köp skall man:

Klaga hos leverantören. (och om det inte hjälper)
Ta kontakt med, och få hjälp av Kommunens konsumentrådgivare. (och om det inte hjälper)
Anmäla till ARN. (och om det inte hjälper)
Gå till rättegång. (och om det inte hjälper)
Skriva ett inlägg i detta forum och redogöra för de ansträngningar man gjort för att sätta dit sin antagonist.

Att direkt smutskasta och svartmåla i ett forum, bara för att man själv inte är nöjd anser jag vara att gå över lik för att få sin vilja igenom.

Jag vet att det finns de som inte håller med mig, men då finns det som tur är andra platser där man som missnöjd kund kan skriva av sig.

Tänkvärd länk:
http://www.liljankoski.se/b/uppmuntra-dina-kunder-att-recensera-ditt-foretag-96/
(Underförstått, skriv själv/vänner/bekanta positiva omdömen, så får du höga poäng och fler kunder.)


Reco:s affärside:
Utnyttjar facebook, bloggar, twitter mm för att driva trafik till sajten (för att tjäna pengar på reklam), en sajt full av smygreklam och/eller rättshaverister.
Faktum är att många av de som skriver "positivt" eller "negativt" om en produkt, eller ett företag ofta har ett egenintresse av att göra just detta.
Positiva omdömen kommer ofta från företagen själva, eller deras anställda, eller deras reklambyrå.
Negativa omdömen kommer ofta från personer som är missnöjda med allt - köpet, bemötandet, servicen...
Eller från andra företag, eller andras anställda, eller andras marknadsförare...
Detta gör att det man kan utläsa från dessa sajter mer eller mindre är ett lotteri... drivna marknadsförare/entreprenörer, eller värdelösa/smutskastade/förtalade företagare...

Jag vet/tror/är övertygad om att - reklambyråer, marknadsförare, anställda o.s.v. i allt högre utsträkning kommer att "använda" internet till att göra reklam för sin "uppdragsgivare", eller smutskasta sina konkurrenter, och jag vill därför stämma i bäcken, och se till att de forum jag driver inte tillåter eller uppmuntrar denna typ av inlägg.

Saklighet, öppenhet, positiva signaler, det är det jag vill att mina forum skall handla om.
Men visst, finns det bevisat att något eller några företag är oseriösa så skall det naturligvis få synas i de forum jag driver.
Det kräver dock viss källkontroll, t.ex. att någon av de stora aftontidningarna, TT, eller ARN gått ut med info om dessa.
« Senast ändrad: oktober 10, 2010, 00:42:49:49 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad magpk

SV: äntligen köp
« Svar #9 skrivet: oktober 10, 2010, 10:37:56:56 »
Oj! det var ju inte meningen att denna tråden skulle utvecklas på detta vis.  >ohno>
Jag ville ju bara visa lite hur jag byggt upp min lilla spa anläggning. Jag skulle själv vilja se hur ni andra har det oxå.  <sol>
« Senast ändrad: oktober 22, 2010, 12:37:10:10 av magpk »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag