CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vintertäckning  (läst 11046 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bersa

Vintertäckning
« skrivet: augusti 27, 2010, 09:40:51:51 »
Räcker det med vinterplåtar eller använder ni även ett vintertäcke för att skydda mot att möss och annat kan hamna i poolen?
Jag tänker på de springor som blir i plåtens profiler.

Poolgiganten

Utloggad pennan

SV: Vintertäckning
« Svar #1 skrivet: augusti 27, 2010, 10:11:38:38 »
Jag låter mitt vanliga poolskydd ligga på, och lägger sedan plåtarna ovanpå. Då får man ett bra skydd mot löv och skräp som annars skulle blåsa ner i poolen.
Miamipool 3,5x7 m med trappa byggd 2007, 18m² solpaneler med automatisk styrning, 0,8 hk pump, rening med Bioniser sedan 2009.

Utloggad DaJo

SV: Vintertäckning
« Svar #2 skrivet: augusti 27, 2010, 10:44:47:47 »
Tjena,
jag lägger en press över poolen som får vila mot vattenytan och på pooldäcket närmast sargen lägger jag plankor på pressen för att täta till mot golvet. Då tar sig varken löv, smuts, möss mm in....Sen lägger jag på poolplåtarna...:)

Tror pressenningen köptes in på Byggmax lr liknande för nå´n hundralapp eller så  O0

/Danne
Folkpool 4*6 med Roman End 300, Zabra pooltak, salt
Värmer med IVT Optima 600 via värmeväxlare.

Utloggad bersa

SV: Vintertäckning
« Svar #3 skrivet: augusti 27, 2010, 11:16:46:46 »
Tack för snabba svar  :)

/Bersa

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vintertäckning
« Svar #4 skrivet: augusti 27, 2010, 17:32:47:47 »
Som DaJo, men mina plankor ovanpå pressen sitter med genomgående bult genom trädäcket.
Hade bara poolskyddet första vintern och därmed en brun sörja på botten av poolen på våren, även diverse mörr och annat som man inte vill ha där, med en press och "tätning" så blir det löv bara ovanpå pressen vilket iofs är smetigt men inte i poolen :)

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad poolbygget

SV: Vintertäckning
« Svar #5 skrivet: augusti 31, 2010, 11:05:24:24 »
Vet någon vart man kan köpa poolplåt till bättre pris än hos poolleverantörerna?

Rubinpool Åttan 5*7,7m med Pahléns fjärrvärme.
http://poolbygget.blogspot.com

Utloggad pennan

SV: Vintertäckning
« Svar #6 skrivet: augusti 31, 2010, 13:32:02:02 »
Köpte mina (9st á 4,5 meter) på Bevego för 7.500:- och då fick jag låna släpkärra att köra hem dem med. Vet inte om dem finns där du bor, men kolla på www.bevego.se

Mvh Magnus
Miamipool 3,5x7 m med trappa byggd 2007, 18m² solpaneler med automatisk styrning, 0,8 hk pump, rening med Bioniser sedan 2009.

Utloggad bersa

SV: Vintertäckning
« Svar #7 skrivet: augusti 31, 2010, 16:12:19:19 »
Sök på blocket Örebro län alla kategorier "självbärande"
Jag kommer nog att beställa därifrån.
Allt beror ju på var du bor för denna firma inkluderar inte frakt i priset.

/Bersa

Utloggad K1

SV: Vintertäckning
« Svar #8 skrivet: september 05, 2010, 14:59:30:30 »
Vet någon vart man kan köpa poolplåt till bättre pris än hos poolleverantörerna?


Jag säljer mina plåtar. Klarar minst 70cm snö, har bilder. Passar pool upp till 4 * 8m. Finns i Stockholm (Tyresö)
Ken

Utloggad kmiving

SV: Vintertäckning
« Svar #9 skrivet: september 22, 2010, 08:54:41:41 »
Vet någon vart man kan köpa poolplåt till bättre pris än hos poolleverantörerna?


Jag säljer mina plåtar. Klarar minst 70cm snö, har bilder. Passar pool upp till 4 * 8m. Finns i Stockholm (Tyresö)
Ken

Hej, jag är klart intresserad av att köpa dom, finns dom kvar?
Du når mig på: kmiving@its.jnj.com vänligen återkom.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag