Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för alla svar , idag var det ju perfekt badväder men precis som Fia skriver, det ser att att vända nu.Men jag tänker väl rätt nu när jag skall stänga ? att jag först slår ifrån filterpumpen sen stänger de båda kranarna till värmepumpen och istället öppnar den som sitter innan dessa "by.pass " ? så att vattnet inte längre går till värmaren utan bara till filtret, sen skall jag väl vid värmaren öppna de båda kranarna så att allt restvatten i denna rinner ut .Sen låter jag den vara igång som vanligt dvs med filtrering fast utan värme, och bara inväntar att vattentempen är under 10 grader för att då utföra övriga stäningsmoment ?
Första året med pool så avvaktar lite till med stängning..Brukar vara fina dagar i slutet av Aug början av Sep..
Citat från: nyborjare skrivet augusti 21, 2010, 22:41:51:51 Tack för alla svar , idag var det ju perfekt badväder men precis som Fia skriver, det ser att att vända nu.Men jag tänker väl rätt nu när jag skall stänga ? att jag först slår ifrån filterpumpen sen stänger de båda kranarna till värmepumpen och istället öppnar den som sitter innan dessa "by.pass " ? så att vattnet inte längre går till värmaren utan bara till filtret, sen skall jag väl vid värmaren öppna de båda kranarna så att allt restvatten i denna rinner ut .Sen låter jag den vara igång som vanligt dvs med filtrering fast utan värme, och bara inväntar att vattentempen är under 10 grader för att då utföra övriga stäningsmoment ?Ja det är helt riktigt. Stäng av värmen, öppna bypassen helt så att vattnet inte paserar VP:n. Var noga med att tömma VP:n på vatten. Förutom att öppna så att vattnet kan rinna ur den, vika också något LITE på den för att verkligen tömma den på vatten. Brukar inte vara några problem.Väl mött nästa badsäsong.