Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tar du vatten från Mälaren bör det väl inte vara något problem. Vad det gäller kommunalt vatten så är jag mycket tveksam till om det är tillåtet p.g.a. risken för eventuell backgång. Vi har en liknande koppling, men vi har också privat vatten.
Citat från: Erica skrivet augusti 12, 2010, 22:53:07:07 Tar du vatten från Mälaren bör det väl inte vara något problem. Vad det gäller kommunalt vatten så är jag mycket tveksam till om det är tillåtet p.g.a. risken för eventuell backgång. Vi har en liknande koppling, men vi har också privat vatten.Vad är det som ska kunna gå bakåt menar du??? Om du menar att poolvattnet ska gå ut i vattennätet är det nog ingen risk eftersom du har det kommunala trycket på runt 4 kilo som effektivt motverkar det.Själv har jag dock börjat suga ur poolen med trädgårdsslangen över kanten. Eftersom vattenutkastaren är självdränerande så blir det en hävert när man slår av vattnet och låter slangen ligga kvar i poolen.