VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: linern bucklig  (läst 2439 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elmer Fudd

linern bucklig
« skrivet: juli 16, 2010, 13:30:17:17 »
Hej.

Ve och fasa. Såg idag att linern är väldigt bucklig längst nere vid sidorna. Jag hoppar ner i vattnet och känner på linern och det känns svampigt. Ringer i panik till foolkpool och frågar om det är dax för ny stomme. Berättar att stommen är en 20 år gammal classic i trä, linern är bytt för 4 år sedan och jag har ägt poolen och huset i två år. De på foolkpool tror att det är vatten som har kommit mellan linern och stommen och tycker att det vore konstigt om stommen ruttnat upp på 4 år, med tanke på att linern bytades för fyra år sedan. Jag tycker att det är konstigt om det skulle vara grundvatten, med tanke på att det är så pass torrt ute. Några förslag på vad det kan vara eller vad jag bör göra??? Till saken hör att jag nyligen drabbat av en diskbukting (i ryggen), så eventuella grävningsarbete lär få vänta.

 / Daniel

Poolgiganten

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: linern bucklig
« Svar #1 skrivet: juli 16, 2010, 13:52:19:19 »
stopp i dräneringen?

Utloggad Elmer Fudd

SV: linern bucklig
« Svar #2 skrivet: juli 16, 2010, 15:48:15:15 »
får se om jag kan hitta någon spolbrunn och spola dräneringen.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: linern bucklig
« Svar #3 skrivet: juli 16, 2010, 16:48:51:51 »
Inomhuspool?
Jet Svim?
Kan det läcka i jetswimen, så att vatten trycks in bakom linern?

Annars tror även jag på dräneringen, om sådan finns.
Vänta inte med åtgärder till senare, utan gör det nu.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Elmer Fudd

SV: linern bucklig
« Svar #4 skrivet: juli 16, 2010, 19:39:42:42 »
Poolen är innomhus och har jetswim, men jag tror inte det finns något läckage vid jetswimen. Vattennivån håller sig ganska stabil. Jag ska börja med att studera ritningar, sedan ska jag slå ett samtal till den förra ägaren ch fråga om dränering och hur stommens skivor såg ut när de bytade liner. Tycker att grundvattennivån bör ligga ganska lågt just nu, med tanke på värmeböljan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan