Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nej herre jösses! Jag har läst att en vuxen inte får passa mer än två badande barn... Det blir många vuxna på poolkanten om 25 barn ska vara i poolen samtidigt Mina barn brukar få bjuda 6 kompisar på sina kalas. 6 + mina barn = 8 och det får nog vara maximalt antal barn i vår pool Vad bra att du påminde mig! Idag ska jag gå ut och fotografera lite detaljer i bygget. Allt för att tipsa andra. Jag har ju proffsbyggare - som säkert har många sunda idéer att tillföra forumet
Lite nyfiken på om de lägger trädäcket helt i våg eller om det lutar svagt nedåt från huset? Vad använder de för instrument för att väga av, vanligt vattenpass eller laserpass?
Fjärde byggdagen börjar med bild nr 20:
En vuxen på två barn stämmer kanske om det handlar om havet eller stor offentlig pool, men i en liten privatpool som varken har stor yta eller är särskilt djup så klarar man ju utan problem att se hela poolen samtidigt ändå. Blickfältet behöver ju inte vara så stort. I offentliga pooler med stort vattendjup blir det ju något helt annat. Där skulle någon kunna sjunka till botten utan att synas och sådana olyckor har tyvärr hänt.
Öj vad det går undan...syns att proffsbyggare är i farten. För oss som byggt nästan allt själva tar sådana stora framsteg månader !
Det är perfekt med pool vid barnkalas... det gäller bara att pricka in rätt väder! Jag mindes nog fel med en vuxen per två badande barn... Gustavsbergsbadet rekommenderar fem... OK, det är en större bassäng... Jag skulle dock inte vilja ansvara för mer än fem badande barn i min pool... sedan känner jag att det behövs ett par extra ögon till... Mina barn är 8 och 11 år och kompisarna däromkring...