Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Nimajneb skrivet augusti 05, 2010, 09:42:42:42 Visst är det mässing som är en kopparlegering som kanske inte ger grönt vatten men definitivt grönt hår.Satsa på plastkopplingarÄr du helt hundra på att dessa två kopplingar "definitivt" skulle ge grönt hår.Jag vet vad teorin säger men nu talar jag av egen erfarenhet.
Visst är det mässing som är en kopparlegering som kanske inte ger grönt vatten men definitivt grönt hår.Satsa på plastkopplingar
Blir lite avundsjuk när man ser vilket stort hål ni grävt till eran pool. Så trevligt att ni börjar få ordning på resten av tomten. Det gör ju onekligen en hel del för sinnesfriden att inte hela tomten ser ut som ett slagfält.Såg att ni tänkte montera stolpskor i storstenarna. Så var jag tvungen att göra där det inte fanns plats att sätta plintar. Ett tips är att köpa stolpskor för gjutning och borra ett lagom stort hål. I med kemankare tryck i beslaget och voila. Dom bästa och stadigaste fästpunkterna i mitt bygge tillsammans med betongmuren som ligger på två sidor.
Ang bottenisoleringen gjorde du naturligtvis helt rätt men däremot bör du fundera på ur du ska göra med sidorna. Eftersom gropen är så stor så kommer du ju inte kunna fylla upp med något isolerande material.Ang pumpkörning på natten så är det iaf för vår del bara aktuellt om vi samtidigt behöver köra uppvärmning.