Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fortsätt du med snabbkloret, det brukar rekommenderas till små pooler.Andra klorsorter är inte mer långtidsverkande i sig, det är bara att klorpucken löses upp långsammare och därför tillför klor till poolen kontinuerligt. Om du doserar snabbklor varje dag så blir det samma effekt.Det som kallas snabbklor är ofta diklorisocyanursyra. Snabblösligt, i princip pH neutralt, och stabiliserat - cyanursyran skyddar kloret från att snabbt brytas ner av solen.Nackdelar: lite dyrare då det innehåller en mindre andel aktivt klor än flera andra sorter. Cyanursyra kan ackumuleras i poolen, men risken är liten i en liten pool som man ändå byter vatten i ganska ofta.
HejDu gör rätt i att hälla kloret i en spann först.. se till att vattnet är minst ljummet eller varmare för då löser de upp sig lättare.. veva runt vattnet en stund innan du häller i det så blir nog allt upplöst
Det är nog så att du har för mycket klor i förhållande till vattenmängden, vilket innebär att du får en mättad lösning. Löser sig inte kloret, häll över hälften i en annan hink och tillsätt lika mycket vatten till i båda hinkarna, då löser sig det resterande kloret.Lycka till //Lars
Jag brukar använda en gammal enliters Ph- burk som blandare.I med 5-6 dl varmvatten och sedan häller jag i vad som nu behövs,, ChockKlor eller pH- (ej samtidigt)på med locket o skakar som f...n..Sedan häller jag häxbrygden i breddavloppet och alla blir glada o nöjda.
Helst ska man undvika att hälla det direkt i bräddavloppet då man får en väldigt koncentrerad mängd klor till pump, värmepump och liknande vilket kan föråldra dessa snabbare.