CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Klicka för pris Prisvärda pooler! Bäst online casino i Sverige
 

Författare Ämne: Pooleländet är äntligen över!  (läst 21381 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Pooleländet är äntligen över!
« Svar #10 skrivet: augusti 08, 2010, 08:33:49:49 »
Lundberg! Hur gick det med timmerpoolen? Kanhända ska jag leta i en byggtråd efter fortsättningen på historien... Någon som vet?

Jag tror nog att det är många poolleverantörer som har svårt att hålla sina löften den här sommaren... Det har tydligen varit en strykande åtgång på pooler p.g.a. den tropiska värmeböljan.

Dock måste huvudregeln vara: "Man ska hålla vad man lovar och få det man har betalat för!"
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Poolgiganten

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Pooleländet är äntligen över!
« Svar #11 skrivet: augusti 19, 2010, 20:53:20:20 »
Hej alla,

Rickard, svar på din fråga om linern, ja de lät tillverka en liner i exakta mått för den kapade poolen.

Rent generellt så kan jag säga att efter ha vart med om allt som jag har under den här tiden så är jag överlycklig att jag valde Svenska poolfabriken. Snabba svar, proffsiga och kunniga svar. Leverans i tid där allt finns med. Bra information.

Och när det ändå strulade så fick jag lite pengar tillbaka som kompensation plus direkt kontakt så jag kunde nå dom under bygget.

Ja rent ut sagt så är jag grymt nöjd med dom som leverantör. Sen fick ju jag pooltak på köpet så mitt totalpris blev faktiskt inte speciellt mycket dyrare än planerad budget. Däremot blev den totala kostnaden större än beräknad men där tror inte jag att jag är ensam om att lyckas med.

Precis som Jenny sa så var vi ju tre som handlade av Anders, och ja det finns massor som Anders verkligen skulle behöva arbeta på. Jag anser nog att företagets största brist är kommunikation. Vilket det råder en stor brist på. Den enda som kan något och som kan svara på något är Anders, vilket gör att man blir oerhört frustrerad av att prata med de andra i firman som ändå inte kan göra eller svara på något utan Anders.

Vad jag tror hände är att Anders tidigare främst har vänt sig till kunder som har köpt hela konceptet av honom. En dyr italiensk pool med total entreprenad. Kunden gör inget annat än betalar. Det säger sig själv att Interpools har bättre marginaler i en sådan affär än i vår som helt ärligt var en lågpris affär.

Jag anser dock att har man som leverantör valt att ta en affär så måste man ändå svara upp till rimliga förväntningar trots att affären inte blev så bra. Det är ju inte kundens fel om leverantören räknar bort sig.

Anders ställde i vissa situationer upp väldigt bra för mig vilket gör att det bär emot lite att skriva något negativt. Jag känner mig dock inte tillfreds med historien som har vart och kan nog rekommendera att kunder som vill ha ett lägre pris och göra en snabb bra affär bör hitta en annan leverantör. Är du dock villig att betala och ta hela konceptet med helentreprenad så tror jag dock att Interpools kan göra kunderna nöjda.

Jag skulle dock aldrig betala hela summan till någon mindre leverantör utan att ha fått allt godkänt och klart.

Gällande felleveransen så stämmer det att det skulle vara astrals filter och dualspeed pumpen. Om det inte är det som är levererat så är det illa. Det står dock i vårt köpekontrakt så det går ju i så fall att vända sig till allmänna reklamationsnämnden.

Jag handlade lite andra saker från Interpools och jag har inte heller fått allt korrekt ännu. Jag har dock inte betalt heller så det är väl lite moment 22.

en sak är säker, det är en röra där ute med alla mindre poolbolag. Tyvärr verkar det vara många ruffel och båg vilket är synd och ställer till det för de som vill vara seriösa.   
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad interpools

SV: Pooleländet är äntligen över!
« Svar #12 skrivet: augusti 20, 2010, 11:30:34:34 »
Hej Alla pool människor.
För att bemöta en del av det som skrivits vill vi förtydliga lite av handlingen.
Tiden efter det att poolerna äntligen levererades ifrån Riviera, (dessa hade en brand i sin fabrik vilket försenade leveranserna med flera veckor). Poolerna kom i vår högsäsong samtidigt då andra pooler skulle levereras och det stämmer att vi på Interpools lägger vårt fokus på de kunder som beställt vår helhets lösning. med vår fullständiga entreprenad.
De tre familjerna som beställt poolerna av oss skulle endast ha poolen samt montering av lampa skimmer och inlopp.
Nu missade Riviera att leverera skimmers till poolerna och de fick skicka dessa senare med bud.
För oss med ett väldigt pressat tids schema under sommaren störde detta vår planering enormt. detta då vi gång på gång fick ändra vår avsedda tid för att tillgodose kundernas beställning.
När poolerna äntligen kommer kan Profilen Lundberg inte ta emot sin pool, utan vill returera den ( samma dag den kom till sthlm) vi hjälper då Lundberg med att sälja poolen till en annnan kund till Interpools. på detta sett så avvärjde vi det faktum att lundberg hade fått stå för en returfrakt på ca 20.000sek.

Den andra familjen som i forumet kallar sig Jennys kan vi bara bemöta med följande.
Efter att ha varit behjälpliga och svarat med ca 25-30 mail på lika många frågor och mail gick vår kontors personal på semester och trafiken dirigerades om till Anders Hammersborg. Vi har inte tid och möjlighet att svara på 10-15 samtal om dagen ifrån samma person. De andra familjerna fick svar på sina telefon samtal och nöjde sig med dessa. I slut änden hade vi monterat Jennys pool via telefon. och vi ansåg att det fick räcka. Andra av våra kunder betalar för våra tjänster men det var inte Jennys villig att göra.
Att pumpen inte var rätt får vi tyvärr beklaga, men det var den pumpen vi specat och beställt av Astral men inte fått det som utlovats.
Vidare har vi erbjudit oss att byta pumpen mot rätt, MEN under förutsättning att JennyS reglerar sina skulder till Interpools.
Det har avböjts i från kunden. vi har överlämnat ärendet till kronofogden som får avgöra.
Vi vill tillägga att vi i år har levererat över 30 pooler med total lösning och ingen eller inga har varit missnöjda med vare sig tid eller slutresultat.
Jennys visste och beställde ett lågbudget paket men förväntar sig att få lyxvarianten, men vill inte betala för det... Det bör skänka en eftertanke.
Vidare önskar vi familjerna Lundberg och Sandberg en härlig höst med mycket bad.

Interpools/Inter spa & Pools AB

Anders Hammersborg

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Pooleländet är äntligen över!
« Svar #13 skrivet: augusti 20, 2010, 16:08:00:00 »
Hej Anders,

Och tack så fort jag har vatten i så blir det nog en bra slut på hösten. Tråkigt att höra att ni inte kommer överens med Jenny, du bekräftar ju dock det jag skriver att ni har en nich med dyrare helhetskoncept som jag tror ni gör bäst i att hålla er till.

Ibland ska man inte ändra ett vinnande koncept bara för att man blir sugen på en större marknad.

Lycka till själva och som jag sa i mitt första inlägg så hade det kunnat sett mycket värre ut för mig om ni inte hade hjälpt mig, men att jag även anser att ni bör försöka åtgärda vissa saker som exempelvis kommunikationen till kunden. (Vilket ju inte blir lika viktig, eller märks på samma sätt av kunden om ni ansvara för allt från ax till limpa) då behöver ni ju främst bara kommunicera internt.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad MGH

SV: Pooleländet är äntligen över!
« Svar #14 skrivet: augusti 20, 2010, 16:11:34:34 »
"Poolerna kom i vår högsäsong samtidigt då andra pooler skulle levereras och det stämmer att vi på Interpools lägger vårt fokus på de kunder som beställt vår helhets lösning. med vår fullständiga entreprenad"

Vilken tur att vi bestämnde oss för att köpa pool från ett tjänstvilligt företag, som är glad att svara på frågor och alltid går att få tag på. Vilken nit man hade gått på om man köpt pool från er. Tur att vi aldrig har hört talas om er innan!
För mig som företagare är en kund alltid en kund!!!
Man vet ju aldrig vad det blir för affärer i framtiden och nöjda kunder är gratis reklam!

Tur att ni själva gräver en grav åt er med det inlägget...
Ha, ha, ha >:D


Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Pooleländet är äntligen över!
« Svar #15 skrivet: augusti 21, 2010, 07:24:28:28 »
Tur att ni själva gräver en grav åt er med det inlägget...
Ha, ha, ha >:D


Jag håller inte med dig MGH.

Jag tror inte att den här timmerpoolshistorien blir någons grav... Vad jag har läst - och tolkat - så har företaget varit både tillmötesgående och flexibelt. Företaget har tydligen provat på ett nytt koncept... Jag gissar att det var både första och sista gången eftersom försäljningen av de tre poolerna innebar en massa jobb, support och problem...

Jag skulle faktiskt INTE dra mig för att köpa ett "helhetskoncept" av det här företaget. Anders verkar onekligen kunna "trolla med knäna"!  ;) 

I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Steffe

SV: Pooleländet är äntligen över!
« Svar #16 skrivet: augusti 21, 2010, 09:03:37:37 »
Är benägen att hålla med Rudbeckia. Jag hade inte heller dragit mig för att välja en helhetslösning hos detta företag. Nu baserar jag detta endast genom det som skrivits i denna tråd så man borde väl iofs ha mer kött på benen innan man gör ett så vågat uttalande. :)

Jag tycker Anders inlägg var bra och det kan vara roligt att få den andra partens syn på saken (i detta fall leverantörens). Jag kan hålla med MHG att en kund alltid är en kund, men det måste även för en leverantör finnas gränser. Precis som det finns helvetesföretag så finns det helveteskunder (dock inte sagt att varken person eller företag i det här falllet är det). Alla människor är olika och vissa är bara lite värre än alla andra (har personer i min bekantskapkrets som jag inte ens skulle sälja min gamla cykel till p.g.a. man vet att det blir problem). 

Tycker det också är fantastiskt att leverantören lyckas sälja vidare Lunderbergs pool då de antagligen i annat fall säkert skulle kunnat behålla handpenning och eventuellt faktuerat honom en returfrakt. De kallar jag fan i mig service och engagemang. Blev lite imponerad faktiskt.

Utloggad JennyS

SV: Pooleländet är äntligen över!
« Svar #17 skrivet: augusti 22, 2010, 22:35:24:24 »
Hej allihopa!

Vem ska jag svara till?
Till alla inblandade så kan jag fortfarande bara säga en sak, och det är att jag bara har ett krav: att få den pump och det filter som står i det undertecknade avtal mellan mig och Interpools. Jag har betalt för det som står i avtalet men fått billigare och sämre produkter.
Och jag håller vad jag lovar, jag betalar fakturan på den senare beställda värmeväxlaren så fort jag får rätt pump och filter.
Till alla som inte har varit inblandade så håller jag med er alla, ni kan inte ha någon aning om vem som har rätt eller fel. Jag har haft tät kontakt med  Lundberg som vet att allt jag har skrivit tyvärr är sant, och jag vet att Interpools verkligen ställde upp för honom och återtog hans pool, jag håller med om att det var suveränt gjort av Interpools. Anders var också väldigt bra vid leveransen av poolen i sig, det var knöligt att få den på plats men han lyckades få ner den i vår "grop". Då var allt bra, det var efter det som problemen började.
Jag är inte någon bråkig person, och jag önskar komma till avslut. Det stämmer att jag har ringt mycket och mailat mycket till Interpools, men den största anledningen till detta är att jag inte har fått svar. Står man med en pool och har betalt den stösta delen av summan, men inte fått filter, pump och skimmer, så vill man ju veta när dessa resterande saker kommer att levereras. Man blir lite desperat när Anders då vägrar svara på mail och telefon, och ja, då ringde jag mycket och tänkte att till slut så tröttnar han väl på att jag ringer och kanske svarar.

Pajkastning kan man fortsätta med i evighet, men det tar tid och kraft från alla parter. Som jag skrev tidigare så vill jag bara komma till avslut, få rätt saker och då betala för värmeväxlaren.
Jag tror som Lundberg med flera att Interpools säkert är bra om man köper hela lösningen från dem, och jag hoppas att min historia inte avskräcker någon från att bygga pool. De gånger jag faktiskt har pratat med Anders per telefon, så har jag också fått uppfattningen att han är kunnig inom området och fått svar på diverse frågor. Ett tips till Interpools om man inte vill ha telefonsamtal och frågor från kunder som inte köper helhetslösningen från dem: skicka med en instruktion och ett monteringschema! Har man aldrig byggt pool tidigare (vilket jag antar är fallet för de flesta som bygger pool), så är det inte helt lätt att veta hur man ska koppla och dra alla rör, vilket djup de ska ligga på, etc). En enkel skiss skulle ha räckt!
Trots problem är vi supernöjda med vår pool och vårt pooltak. Nu har det ju blivit svalare ute, men vi har ändå 27,5 grader i vattnet utan uppvärmning! En Rivierapool kan jag varmt rekommendera, den är jag väldigt nöjd med. Jag ska försöka ladda upp en bild någon dag...

En fråga förresten till er som har haft pool länge: Hur länge törs man ha poolen igång om man värmer upp den till ca 28 grader? Man vill ju inte riskera att rören fryser? Funkar det hela vintern givet att man har pumpen igång dygnet runt? Men det blir väl jättedyrt förstås...

Fortsatt trevlig badsäsong till alla!
/JennyS

Inloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5712
  • Total likes: 519
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pooleländet är äntligen över!
« Svar #18 skrivet: augusti 23, 2010, 07:59:36:36 »
Det finns ju ingen anledning för någon att ringa 10-15 gånger/dag om man lämnar klara besked, så vitt jag kan se det.
Detta oavsett vad beskedet är. (Om man inte säger "vi har prylarna här imorgon", och så har man inte det)

Sen är nog tyvärr poolbranschen så förskaffad att man skall tjäna hela årets intäkter på några intensiva månader, och då kan det vara svårt att ha kompetent personal i hela företaget, vilket i sin tur innebär att de som besitter kompetensen har jobb upp över öronen...

Troligvis kommer fogden att kräva att du betalar din värmeväxlare, då du redan erlagt betalningen för filter och pump, tror inte att man kan hålla inne betalningen på en annan vara för att kompensera sig för tidigare otillbörligheter.

Jag anser att du skall ha de produkter du betalt för, får du inte det:

Vänd dig till Kommunens konsumentvägledare, de brukar kunna medla i denna typ av konflikter där det kan vara svårt för företag och kund att komma överens.
Om det inte hjälper, vänd dig till allmänna reklamationsnämnden.
Om det inte hjälper, överväg civil rättsprocess.

Det är de gängse vägar man bör gå i en tvist som denna.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Inloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5712
  • Total likes: 519
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pooleländet är äntligen över!
« Svar #19 skrivet: augusti 23, 2010, 08:24:31:31 »
Tycker att alla har fått säga sitt i denna tråd nu, och ser helst att nästa inlägg handlar om att allt löst sig, och inte motsatsen, då jag inte vill att forumet används i utressningssyfte av missnöjda kunder, eller för att företag skall "förtala" sin kunder.

Att vidare tillåta beskyllningar och påståenden av olika slag i denna tråd anser jag vara meningslöst, och jag tror de flesta inser varför vi har regler mot denna typ av diskussioner i forumet.

1. Det är omöjligt för oss moderatorer att kontrollera sanningshalten i inläggen.
2. Det är omöjligt för företag att skydda sig mot denna typ av anklagelser, alldeles oavsett om de gjort fel eller ej.
3. OM företagen försöker förklara, så innebär det i princip alltid att de anklagar kunden för att på olika sätt gjort fel - eller i vart fall inte gjort rätt för sig, och om ett företag anklagar en kund för något alls, rätt eller fel -så förlorar de ändå i respekt i allmänhetens ögon.

Att vi som läser nästan aldrig får höra hela sanningen är också ett faktum, alltså, det som skrivs behöver inte vara lögner, men det är ju inte en lögn att undanhålla vissa fakta...

Som jag ser det finns det bara ett sätt för de företag som utpekas i ett forum på detta sätt att rädda sitt anseende, och det är att göra kunden nöjd, oavsett om kraven är rimliga eller ej, och det är också den huvudsakliga anledningen till att jag helst inte ser denna typ a diskussioner i forumet.
Det öppnar för offentlig utpressning, vilket tyvärr händer då och då i de forum jag driver, och jag vill inte att detta skall öka.

Jag vill avsluta med att säga att jag inte misstror någon av de som skrivit i denna tråd, men faktum kvarstår, låter jag denna typ av diskussioner få införas i forumet så kommer det att resultera i ren utpressning förr eller senare.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Klicka här för mer information!
Klicka här för mer information!
Besök vår hemsida för mer information
Klicka här för mer information!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Bäst online casino i Sverige