Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har precis fått igång poolen och efter många timmars jobb med lövhåv och dammsugare äntligen fått bort alger och skit, Det gjordes en chockklorering för ca 10 dagar (ca 1liter ) sedan och jag har kört med veckopuck sedan dess och dessutom några dl chockklor eftersom nivån hela tiden varit för låg. Vattnet ser nu jättebra ut efter det att jag hällt i flockningsmedel men det verkar som om klorhalten är för låg. De andra värdena är ok så hur skall jag gå tillväga, köra på dubbla veckoklor-puckar eller lägga i lite dagsklor vid sidan? Kanke en chockklorering till? Poolen är på ca 35kbm och temperaturen ligger på mellan 22-25 grader.Jag har provat att blanda hälften poolvatten och kranvatten och då uppvisades samma låga klorhalt. Testade då att lägga i liiite dagsklor i detta vatten och då blev det tydliga utslag på att klorhalten ökat så jag antar att jag är ganska säker på att klorhalten är för låg och inte för hög.