CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Intexpooler (Bestway etc.)  (läst 4459 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ddt

Intexpooler (Bestway etc.)
« skrivet: juni 04, 2010, 16:33:34:34 »
Hej alla plastpoolsägare!

Tycker att det är dax att öppna en ny tråd för oss med blå badbaljor! Jag har en 46.000 L 7,30 m Intexbalja, den största modellen. Mycket vatten att simma i och billig, men den är ju inte direkt vacker, maken kallar den för fermenteringsanläggningen (han tycker att den ser ut som en gödelsbrunn).

Eftersom Intexpooler o övriga plastpooler är annorlunda behövs ett forum där vi diskuterar våra specifika problem, tips och goda råd.

JAg t.ex. funderar på hur man bästa löser problemet med solfolien, den är ganska otymplig med sina 7,5 m i diameter 1.32 m över mark.

MVH Eva A :) <sol>


Poolgiganten

Utloggad SingingSailor

SV: Intexpooler (Bestway etc.)
« Svar #1 skrivet: juni 04, 2010, 22:49:29:29 »
Bra idé Eva.
Jag rullar upp min solfolie på ett plaströr. Drar ner solfolien en bit längs ena kortsidan, rullar upp den biten på röret, drar ner en bit till, rullar upp osv. Fungerar mycket bra!
Jag har en rektangulär pool 2,5m bred, så det räcker med ett 3m rör. Skulle nog inte funka lika bra på en rund pool.
Intex pool 5,5x2,7x1,3m. Värmd med Lesol solpaneler samt pelletspanna.

Utloggad ddt

SV: Intexpooler (Bestway etc.)
« Svar #2 skrivet: juni 14, 2010, 23:19:11:11 »
Hej igen!

Jag har i och för sig löst mitt problem genom att använda en flaggstång i aluminium som är ca 8 m lång, poolen är ju nästa 7,5 m i diameter. Som man kan gissa är det otympligt att rulla av o på solfolien, jag har två tonårsgrabbar så som får rulla av och på, jag skulle inte klara det på egen hand. Eg. skulle jag vilja ha en flaggstång som stod istället för låg, så att man kunde hissa upp solfolien, eller någon annan mindre genomtänkt idé!!! <hmm>

Jag funderar även på att byta inloppsventilen i poolen för att få mer fart på vattnet, tänkte kolla vilka diameter som de saluförs i.

Likaså har jag en del funderingar på förbättring av fästen för dammsugningen.

MVH Eva

 

Utloggad SingingSailor

SV: Intexpooler (Bestway etc.)
« Svar #3 skrivet: juni 14, 2010, 23:35:37:37 »
Om inloppsventil: Till min nya Intex pump medföljde ett inloppsmunstycke med ejektorverkan. Jag tror dom började med dessa för något år sedan. Detta munstycke ger mycket bättre cirkulation på vattnet.
Intex pool 5,5x2,7x1,3m. Värmd med Lesol solpaneler samt pelletspanna.

Utloggad walltorp

SV: Intexpooler (Bestway etc.)
« Svar #4 skrivet: juni 15, 2010, 08:15:09:09 »
Hej,

Bra idé på tråd. :-)      Jag har en Sequia Spirit inköpt i höstas. Min fundering är hur ni bäst vattenfyller dammsugarslangen så att ingen luft blir kvar? Några bra knep?

Mvh Håkan
www.walltorp.net

Utloggad ottohans

SV: Intexpooler (Bestway etc.)
« Svar #5 skrivet: juni 15, 2010, 09:25:36:36 »
Hej,

Bra idé på tråd. :-)      Jag har en Sequia Spirit inköpt i höstas. Min fundering är hur ni bäst vattenfyller dammsugarslangen så att ingen luft blir kvar? Några bra knep?

Mvh Håkan
www.walltorp.net

Jag håller min dammsugarslang under vattnet samt trycker den mot vatten returen/utblåset då blir den vattenfylld på nolltid, sen sätter jag den i insuget.

Utloggad wanegardh

SV: Intexpooler (Bestway etc.)
« Svar #6 skrivet: juni 15, 2010, 18:59:45:45 »
Hej,

Bra idé på tråd. :-)      Jag har en Sequia Spirit inköpt i höstas. Min fundering är hur ni bäst vattenfyller dammsugarslangen så att ingen luft blir kvar? Några bra knep?

Mvh Håkan
www.walltorp.net

Jag håller min dammsugarslang under vattnet samt trycker den mot vatten returen/utblåset då blir den vattenfylld på nolltid, sen sätter jag den i insuget.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag