Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: koppla en sandfilterpump till en Intexpool  (lĂ€st 10888 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad blomsterfröken

koppla en sandfilterpump till en Intexpool
« skrivet: juni 03, 2010, 14:55:21:21 »
Nu har vi tröttnat pÄ vÄr filterpump och vill köpa en sandfilterpump! Men alla sandfilterpumpar som Àr nÄgon styrka pÄ har ju 38 eller 50 mm pÄ röranslutningarna och vi som har en Intexpool har bara 32 mm!!!
Är det nĂ„gon som har stött pĂ„ samma problem och hur har ni löst detta? Adapter? Var kan man köpa sĂ„dana i sĂ„ fall? Är tacksam för snabba svar - vill fĂ„ igĂ„ng poolen. Nu Ă€r det ju varmt!!!!  
Undrar Àven om det kan bli problem med en för stark pump om man inte har rÀtt dimension pÄ rören.
VÄran pool Àr en stÄlrampool frÄn Intex pÄ 17 000 kubikm.

Utloggad ddt

• Kunnig
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlĂ€gg: 111
  • Total likes: 3
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: koppla en sandfilterpump till en Intexpool
« Svar #1 skrivet: juni 04, 2010, 16:25:42:42 »
Inga problem alls :)

Leta rÀtt pÄ mina tidigare inlÀgg (ddt) dÀr har jag skrivit hur jag gjort. Jag har ett sandfilter frÄn JF-fritid och saltgenerator frÄn Intex och anvÀnder mig bara av Intexslangar, 2 st korta o 2st lÄnga, tyvÀrr följer bara en kort slang med saltgeneratorn, men jag har lyckats införskaffa mig tvÄ st. Jag bytte ut anslutningarna pÄ sandfilteret till övergÄngar som passa till Intex, beteckningar och firma som jag skickade efter frÄn finns nÄgonstans i detta forum.

Lycka till!

Utloggad blomsterfröken

« Svar #2 skrivet: juni 05, 2010, 07:29:56:56 »
Tack för det! Verkar ju smidigt!
Ska undersöka sÄ fort jag hinner. Hur stark pump har ni? Var era rör pÄ 38 eller 50 mm?
En försÀljare sa att han rekommenderade en svagare pump nÀr vi hade ut och inlopp bara pÄ 32mm. Han sa att trycket kanske skulle bli för starkt. Nu har vi köpt en pump som Àr pÄ 0.75hk - hoppas att det ska gÄ bra!
Ha en bra dag alla -nu ska jag ut och sÀtta mig vid poolen och dricka morgonkaffe! HÀrligt!

Utloggad zlav

« Svar #3 skrivet: juni 08, 2010, 20:07:01:01 »
Intex har en egen sandfilterpump, ny för i Är. Jag köpte en för 1995:- exkl sand.
Min Intexpool Àr pÄ 24m3 (5,5x1,22).

http://www.intexnordic.com/Default.aspx?ID=54&M=Shop&PID=113&ProductID=770

Jag köpte Ă€ven deras nya Krystal Clean saltvattenspoolsystem, modell 8220/8230 - NY  (54602)
för 1899:- exkl salt.

http://www.intexnordic.com/Default.aspx?ID=54&M=Shop&PID=113&ProductID=766

Alla kopplingar passade direkt.

/Kent

Utloggad blomsterfröken

« Svar #4 skrivet: juni 09, 2010, 17:12:16:16 »
Var köpte ni den?Det verkar som vi har gjort en dÄlig affÀr... Vi betalade 4900 kr för vÄr pump/ sandfilter!!
Om vi hade köpt Intex-varianten sÄ kunde vi ha köpt saltvattenklorinatorn ocksÄ i Är.

Utloggad zlav

« Svar #5 skrivet: juni 09, 2010, 19:56:04:04 »
Sandfilterpumpen inköptes hos NisseS vid Erikslund VÀsterÄs för 1995:- (Bauhaus ville ha ca 2500:-)
Saltgeneratorn (klorinator) köptes hos Toys R Us vid HÀlla i VÀsterÄs för 1899:-.

/Kent

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme