Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har väldigt hårt vatten (kalkrikt) och hade ett skyhögt PH när vi fyllde vår pool förra året. Jag tror jag hade i totalt 2 liter saltsyra (30%) innan jag fick ordning på PH, och försvann grumligheten. Jag har samma problem i år. Täckte av poolen i helgen och chock-klorade. Vattnet ser fint ut (inga alger eller annat) men aningens vit-mjölkigt, och lite högt PH, så det blir att saltsyra igen för att få ordning på det. FÅr du inte ner P till vettig nivå blir det ingen ordning med klorvärdena etc. Det jag tyckte var lite jobbigt var att läsa av teststickorna och att lita på dom, så jag kör både stickor och tabletter och jämför värdena för att försöka få ett så vettigt resultat som möjligt./Kristian
Citat från: cy_berg skrivet juni 07, 2010, 14:12:20:20 Vi har väldigt hårt vatten (kalkrikt) och hade ett skyhögt PH när vi fyllde vår pool förra året. Jag tror jag hade i totalt 2 liter saltsyra (30%) innan jag fick ordning på PH, och försvann grumligheten. Jag har samma problem i år. Täckte av poolen i helgen och chock-klorade. Vattnet ser fint ut (inga alger eller annat) men aningens vit-mjölkigt, och lite högt PH, så det blir att saltsyra igen för att få ordning på det. FÅr du inte ner P till vettig nivå blir det ingen ordning med klorvärdena etc. Det jag tyckte var lite jobbigt var att läsa av teststickorna och att lita på dom, så jag kör både stickor och tabletter och jämför värdena för att försöka få ett så vettigt resultat som möjligt./KristianLåter mer som ett alkanitetsproblem som visar sig som pH problem.