Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så du menar att man kan satsa på en sådan
Jag köpte inför förra säsongen en poolrobot vid namn Smartkleen. En billig poolrobot som inte klättrar.Förlåt mig Dumpididump; men ditt svar är inte riktigt uttömmande. SmartKleen klättrar ju faktiskt en bit på väggen. Eller snarare sagt så reser den sig som du säkert vet, upp mot väggen och rengör vinkeln mellan golv och vägg effektivt.
Hur roligt kan det vara och sitta och titta på en död plastduk eller dylikt. Som man ibland drar undan för att ta ett bad. Hos oss är poolen mer än en plaskdamm. Den är den centrala punkten på sommaren. Poolen är någonting vackert och själfullt. Här täcks det inte, med vare sig plastdukar eller allehanda andra pooltäckningar i övrigt. Här prunkar växter som Nerium, Benjaminfikus och palmer på poolkanten och en fonten i centrum av poolen sprutar en kaskad som porlar och brusar. Och på natten lyses allt upp av poolen som då liknar en stor trolsk måne. Vid poolen äter, umgås, läser, badar och slappar man. Jag ryser vid bara tanken på att täcka över den.
Ok då förstår jag att poolen ser ut som Everglades, och en poolrobot behövs. Frågan om det inte blir billigare med en polack med RUT-avdrag som rensar poolen ibland.