CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bottenskenan ej markkontakt + skimmer  (läst 2446 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ubbe

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Automatiseringsingenjör - LMT Elteknik AB
    • Visa profil
Bottenskenan ej markkontakt + skimmer
« skrivet: april 28, 2010, 11:53:06:06 »
Hej,

Jag satte upp min J&F storpool i helgen. Vi paddade och jämnade av efter konstens alla regler. Nu är den fylld till strax under skimmern. När jag skulle skruva i benen mellan stödplattorna i botten och toppen så märkte jag att någon av stödplattorna (Inte trädgårdsplattan) gick att rubba. Trädgårdsplattan måste ha sjunkit lite. Vi pratr kanske 3 mm, vad tror ni ska jag behöva tömma poolen eller man kan kanske knaccka in en tunn masinit skiva eller liknade?

Jag såg även på ett ställe att sargen kanske inte gick precis ända ner i rälsen, men här borde man också kunna lyfta upp rälsen lite så den når upp till sargen, även här pratar vi kanske 3 mm.

Jag kan säga att jag har kontollmätt poolen sida till sida från kant ner till vattennivå och det skiljer 1 cm på poolen längd dvs 7,3m och enligt manualen fick det måttet inte vara mer är 2,5cm så detta borde vara lugnt, eller vad tror ni+

När jag skruvade fast skimmern så vet jag inte om jag har spänt för hårt men själva packningen trycktes ut lite in mot hålet så nu är det problem att öppna luckan utåt för att tex dammsuga. Har andra också fått detta problem? Nu har jag ju satt silikon så jag kan tänka mig att det är kanppast lönt att lossa igen för då lär jag få slita söner packningen.

Mvh
Ubbe
J&F Storpool 7,3x3,6 -2010
Värmepump Luxlama LX09H -2013
Byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5399.0

Poolgiganten

Utloggad Holmen

SV: Bottenskenan ej markkontakt + skimmer
« Svar #1 skrivet: april 28, 2010, 21:50:55:55 »
Vad gäller skimmern så hade jag samma problem med min storpool. Jag löste det genom att snäppa bort luckan och slipa bort ett par millimeter på sidorna och sedan sätta tillbaka den igen, klart på några minuter.

Utloggad Ubbe

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Automatiseringsingenjör - LMT Elteknik AB
    • Visa profil
SV: Bottenskenan ej markkontakt + skimmer
« Svar #2 skrivet: april 28, 2010, 22:13:56:56 »
Tackar, det tänkte jag inte på, det får nog bli lite slipning för mig också.

Ubbe
J&F Storpool 7,3x3,6 -2010
Värmepump Luxlama LX09H -2013
Byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5399.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag