Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Linkans Storpool  (lĂ€st 25136 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Linkan222

Linkans Storpool
« skrivet: april 17, 2010, 10:23:24:24 »
Jahaja, dÄ var man igÄng och det Àr vÀl hög tid att starta en byggtrÄd.

Poolen stÄr i garaget och grÀvarn stÄr ute och arbetar för fullt. Stoppar in lite bilder ikvÀll.

Ska försöka uppdatera med bilder under byggets gÄng.

Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #1 skrivet: april 17, 2010, 20:35:45:45 »
Första dagen avverkad. Mycket sten i backen. SĂ„ just nu ser det ut som att det blir en liten vacker sten-ö rakt över poolen  :-\ ,blir till att sprĂ€nga/sprĂ€cka pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Ligger ca 1,5 meter frĂ„n fasad med fönster... Toppen lĂ„g ca 15cm under grĂ€smattan. SĂ„ den lĂ€r delas nĂ„gra gĂ„nger för att man ska fĂ„ upp den

« Senast Ă€ndrad: april 17, 2010, 20:39:21:21 av Linkan222 »

Utloggad Linkan222

« Svar #2 skrivet: april 18, 2010, 16:17:06:06 »
Idag blev det vilodag, grĂ€varn hade annat för sig. Har varit ut och försökt flytta stenblocket med tankekraft, dock utan framgĂ„ng.  :)

Har en liten fundering angÄende stödbenen. Visst Àr det sÄ att de bara stöttar den övre sargen. Vattentrycket pÄ bottenskenan tas vÀl upp av bottenmetallbandet (tappade ordet men ni förstÄr nog). Det jag funderade pÄ Àr om man skulle kunna vinkla ut stödbenet och fÀsta i en betongmur vid sidan av poolen.

Problemet Àr att jag rÀknat med att ha lÄngsidan av poolen ca 1m frÄn muren, men nu har det dykt upp ett par stenar som sitter gjutna i muren. SÄ som det ser ut nu kommer kanten ca 1,5 frÄn muren och det kommer att pÄverka platsen pÄ den andra sidan. DÀr hade vi tÀnkt att ha möbler.

Synpunkter pÄ det? Bilder kan fixas för att visa hur det ser ut.

Utloggad Linkan222

« Svar #3 skrivet: april 20, 2010, 22:40:39:39 »
StÄtt hela eftermiddan med cobra borren och ruskat. SprÀngt ikvÀll men det rÀckte inte riktigt.
SÄ nu har jag ytterligare ca 8m 38mm hÄl kvar att borra, mÄste dock vila armarna nÄgon dag innan jag orkar igen.

KĂ€nns lite tungt just nu. Men försöker intala mig att jag snart fĂ„r skotta ut singel och komma vidare. Bilder kommer imorgon. NĂ„gon kanske kan berĂ€tta hur underbart det blir nĂ€r det blir klart  ;D

Utloggad Zaphod

« Svar #4 skrivet: april 21, 2010, 01:56:51:51 »
SÄ hÀr gott kommer det att bli, Àven om man har en "budgetpool". Om jag inte minns fel var tempen ca. 30 grader.

//
Lars

Uddevalla baserad 4,5m Storpool som vÀrms med en Brilix THP55. VÄrens projekt blir att bygga fÀrdigt dÀcket.
ByggtrÄd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad Linkan222

« Svar #5 skrivet: april 21, 2010, 16:56:50:50 »
Det sĂ„g hĂ€rligt ut. Behöver pĂ„minna mig just nu att det Ă€r dit jag Ă€r pĂ„ vĂ€g. Idag blir det nog bad i badkaret för att mjuka upp kroppen efter gĂ„rdagens borr-Ă€ventyr. PĂ„ fredag kommer cobran hem igen... jipiii... Men inget ont som inte har nĂ„got gott med sig, det Ă€r ju allt lite spĂ€nnande nĂ€r det smĂ€ller och luktar krut  :)
Lite bilder frÄn gÄrdagen. Före och efter.

Utloggad kbyskog

« Svar #6 skrivet: april 21, 2010, 17:04:39:39 »
Kul att följa med ditt bygge, ligger sjĂ€lv ungefĂ€r i samma skede pĂ„ poolbygget. Ser att du ocksĂ„ stöter pĂ„ problem. 
KĂ€mpa pĂ„ bara.   O0

Utloggad Zaphod

« Svar #7 skrivet: april 22, 2010, 03:11:25:25 »
Med det jobbet du/ni lÀgger ner, sÄ kommer det att kÀnnas tusen gÄnger bÀttre ;)

Keep up the good work  <antman> <antman> <antman> <antman>

//
Lars
Uddevalla baserad 4,5m Storpool som vÀrms med en Brilix THP55. VÄrens projekt blir att bygga fÀrdigt dÀcket.
ByggtrÄd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad Linkan222

« Svar #8 skrivet: april 26, 2010, 21:26:10:10 »
Har inte hÀnt sÄ mycket. Borrade i ca 5 timmar igÄr inför nÀsta sprÀngning. InsÄg dessutom att gropen mÄste breddas lite. Hade fÄtt för mig att stödbenen var en meter och inte 1,2. Lika bra att ta till sÄ man inte stÄr dÀr sen och inte fÄr plats.

Utloggad Linkan222

« Svar #9 skrivet: maj 02, 2010, 20:22:31:31 »
Jahaja, ser ut som det blir sprÀngning av imorgon igen. Hoppas pÄ att kunna köra hem makadam i slutet av veckan och börja bygga pool snart.
Det verkar finnas hur mĂ„nga sprĂ€ngare som helst runt om i bekantskapskretsen har det visat sig. Men alla har olika krav pris, metod osv. Har just nu fĂ„tt pris frĂ„n ca 3500kr till över 15000  :o.

KÀnns som att jag kan sova gott inatt efter att senaste sprÀngaren var hÀr ikvÀll. "Det dÀr skjuter vi av imorgon kvÀll, inga problem" sÄ ska det lÄta och dessutom till överlÀgset bÀst pris.

Kan varna för att stora stenar i poolgropen leder till stress, irritation, sömnproblem och gör en allmĂ€nt ofokuserad. 

Återkommer imorgon efter sprĂ€ngningen

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme