Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Alternativ till plastliner ? (inomhuspool)  (lĂ€st 2097 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Nora

Alternativ till plastliner ? (inomhuspool)
« skrivet: april 01, 2010, 00:36:11:11 »
Vi hĂ„ller som jag nĂ€mnt i en annan trĂ„d pĂ„ och bygger om vĂ„r inomhuspool och ökar bl.a. storleken frĂ„n 3x5 till 3x7 m. Vi har kommit en bit pĂ„ vĂ€gen men har en bra bit kvar. Nu funderar vi lite över alternativ till plastliner, eftersom vi haft mycket problem med vĂ„ran gamla, vatten som lĂ€ckt ut, sprickor vid lampan, sprickor vid sargen o.s.v. Det Ă€r möjligt att det helt enkelt var fel pĂ„ den linern och att en ny skulle hĂ„lla utmĂ€rkt. Men vi har Ă€ndĂ„ funderat pĂ„ alternativ och hittills fĂ„tt tre uppslag av vĂ€nner och bekanta:  1. att svetsa ihop en "innerpool" av rostfritt stĂ„l (stommen till vĂ„r pool Ă€r platta av betong och vĂ€ggar av cementsten). 2. att göra en glasfiberpool inne i det hela genom att köpa en massa glasfibervĂ€v och flytande plast och bygga upp en tĂ€t konstruktion och 3. en slĂ€kting till mig som annars bor i USA sa att de dĂ€r ofta sprutar en liner av cement pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Vet inte om detta förekommer i Sverige ?

Finns det nÄgra synpunkter hÀr pÄ vad som kan vara vettigt ? Eller nÄgon som testat nÄgra liknande lösningar ?

Utloggad Jonas West

• Expert
  • Stad/land: BorĂ„s
  • Antal inlĂ€gg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i BorĂ„s
    • Visa profil
SV: Alternativ till plastliner ? (inomhuspool)
« Svar #1 skrivet: april 01, 2010, 07:17:07:07 »
Att göra en egen glasfiber pool i ditt befintliga tror inte jag pÄ, förutom att det Àr dyrt sÄ gÀller det att du lyckas fÄ det hÄllbart sÄ att det inte krakilerar, vilket jag har sett flera "vanliga" göra, lika sÄ Àr det viktigt att du hittar medel som klarar klor, lÀtt att det bleks och försvagas annars.

Liner tycker jag Àr det bÀsta alternativet om ni inte vill ha det sÄ Àr förslaget att kakla eller den rostfria varianten.

// Jonas

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme